اعطای وام ۱۵ میلیونی به استادیاران زیر ۴۰ سال
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، شاهین آخوندزاده با اشاره به اولویت بودجه پژوهشی در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما برای پژوهشگران علوم پزشکی کشور هر بودجه پژوهشی که می‌گیریم الویتمان نیروی انسانی است.

وی افزود: در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیروی انسانی پژوهشگر در الویت قرار دارد و ما همه برنامه ریزی‌ها را برای حمایت از نیروی انسانی انجام می‌دهیم و حمایت از پژوهشگران جوانان حوزه علوم پزشکی مورد توجه است.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به اعطای گرنت پژوهشی( وام پژوهشی بلاعوض )‌ به محققان و پژوهشگران علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: ما امسال بعد از یک سال وقفه گرنت پژوهشی استادیاران جوان را راه اندازی کردیم و ۱۵ میلیون تومان گرنت پژوهشی به استادیاران جوان علوم پزشکی مشمول دریافت داده می‌شود.

آخوندزاده با اشاره به شروط دریافت  گفت: آن دسته از استادیاران جوانی که ۵ سال از خدمت آن‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی گذشته باشد و زیر ۴۰ سال سن داشته و یک کار پژوهشی اولیه در حوزه سلامت انجام داده باشند می‌توانند گرنت پژوهشی استادیاران جوان به مبلغ ۱۵ میلیون تومان را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم، ۴۰۰ نفر مشمول دریافت گرنت پژوهشی استادیاران جوان به مبلغ ۱۵ میلیون تومان خواهند بود و موسسه ملی نیماد در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این گرنت را به این استادیاران کشور اعطا می‌کند تا بتوانیم هر چه بیشتر در راستای رشد پژوهش گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اعطای این گرنت ۱۵ میلیونی پژوهشی موجب ایجاد انگیزه در استادیاران جوان خواهد شد و می‌توانیم در حوزه پژوهش گام‌های خوبی برداریم.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد:امیدواریم با حمایت از نیروی انسانی و مشکلاتی را که در به دلیل کمبود بودجه و امکانات آزمایشگاهی داریم، تا حدی برای پژوهشگران جبران کنیم.

آخوندزاده تصریح کرد: اکنون در کشور ۹۰۰ محقق علوم پزشکی با H-Index بالای ۱۵ داریم و در سال ۹۲ دانشمندان یک درصد برتر جهان در حوزه علوم پزشکی  ۸ نفر بود و در پایان سال گذشته تعداد  دانشمند یک درصد برتر جهان در علوم پزشکی به  ۴۶ رسید و تا پایان سال تعداد این دانشمندان به ۵۵ نفر در حوزه علوم پزشکی می‌رسد.

وی ادامه داد: اسفند ۹۷ همایش فرهیختگان علوم پزشکی با بیش از هزار پژوهشکر علوم پزشکی برگزار خواهد شد و از پژوهشگران برتر این حوزه تقدیر به عمل می‌آید.

آخوندزاده با بیان اینکه گرنت‌های پژوهشی را موسسه نیماد در معاونت تحقیقات و فناوری به محققان علوم پزشکی اعظا می‌کند، گفت: هدف از تأسیس این مؤسسه نیماد ایجاد یک نهاد عالی رتبه علمی جهت رهبری، مدیریت، حمایت و توسعه تحقیقات علوم پزشکی در زمینه آموزش، توسعه، نوآوری و فنا وری در علوم پزشکی بوده است.

به گزارش پایگاه خبرنگاران جوان قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در پایان گفت: ما در موسسه ملی نیماد به پیشرفت کمی و کیفی تحقیقات و آموزش نیروی انسانی محقق توجه داریم تا به کمک این پژوهشگران بتوانیم مشكلات اساسی بخش سلامت را حل کنیم و فرهنگ تحقیق و در نتیجه توسعه پايدار علمی و اقتصادی كشور را رشد دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.