سال ۹۸، اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در سراسر کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، قاسم جان بابایی در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد با تاکید بر لزوم راه‌اندازی نظام ارجاع و سطح بندی خدمات اظهار کرد: سطح بندی تخت های بیمارستانی انجام شده است و اقداماتی در خصوص سطح بندی خدمات در بخش خصوصی بر اساس نقشه ارجاع داشته‌ایم.

جان بابایی ادامه داد: متمم ارجاع تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است همچنین نظام ارجاع را در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی مستقر کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در همه دنیا خدمات بر اساس نظام ارجاع داده می‌شود و هیچ جای دنیا نیست که هر کسی بخواهد در هر زمانی هر  خدمتی بگیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سامانه الکترونیکی نوبت دهی ایجاد شده است گفت: به تدریج ارجاع الکترونیک در کشور استقرار خواهد یافت و تاکنون ۶۰۰ محصول دانشی در حوزه درمان را تدوین و ابلاغ کرده‌ایم.

جان بابائی تصریح کرد: در استان اصفهان ارسال الکترونیکی پرونده ها با موفقیت انجام  شده است و بدین ترتیب برنامه داریم تا سال آینده پرونده‌ها الکترونیکی به بیمه‌ها ارسال شود و بیمه ها الکترونیکی پرونده‌ها را بررسی و کسولات بر اساس افراد اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شاید لازم نباشد بیمه‌ها را تجمیع کنید اما اگر بیمه ها بتواند از یک سامانه کمک بگیرند و تبادل اطلاعات داشته باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

معاون ورمان وزارت بهداشت تاکید کرد: پرونده الکترونیکی در گام نخست برای بیماران سرطانی در حوزه درمان ایجاد شده است و برنامه داریم تا سال آینده از امضای الکترونیک استفاده کنیم نظام پزشکی به زیرساخت‌های لازم برای استفاده از امضای الکترونیکی را فراهم کرده است.

جان بابایی با بیان اینکه ارسال الکترونیکی پرونده‌ها و نسخه‌نویسی الکترونیکی در دو استان به صورت پایلوت اجرایی شده‌اند، گفت: ارسال الکترونیکی پرونده ها در دانشگاه اصفهان و نسخه نویسی الکترونیکی را در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به صورت پایلوت اجرا کرده‌ایم تأمین اجتماعی مدت‌ها است نسخه نویسی الکترونیکی را در مراکز درمانی خود اجرایی کرده است و ما امیدواریم سال آینده بتوانیم از نخسه الکترونیکی  استفاده کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان گفت: سامانه ذخیره و ثبت اطلاعات در مراکز  پاراکلینیکی را به دانشگاه علوم پزشکی البرز سپرده‌ایم و این اطلاعات بر اساس استانداردهای جهانی ثبت و ذخیره می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.