درخواست ۱۴ انجمن علمی از نظام‌پزشکی کرج برای پیگیری تعیین و اصلاح تعرفه ویزیت سرپایی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، متن این نامه به شرح زیر است؛

ریاست محترم شورای هماهنگی سازمان‌های نظام پزشکی استان البرز
جناب آقای دکترخردروستا
باسلام و احترام

اعلام نتایج ماخوذه توسط کارگروه طرح پیشنهادی اصلاح تعرفه‌های پزشکی امری تعجب‌آور نبود و یقینا جنابعالی نیز همچون قاطبه ما آن را احساس کرده بودید. اما نتایج اعلام شده، عمق ظلم ناروایی که بر این قشر خدوم جامعه وارد شده و متاسفانه کماکان نیز اعمال می‌شود را عریان می‌سازد. 

بدینوسیله نظر حضرتعالی را به آنچه محاسبه شده است جلب کرده و خاطرنشان می‌کنیم که آنچه محاسبه شده است صرفا ‌هزینه جاری و سرباری ‌مطب است و پزشکان با دریافت آن هیچگونه ‌استحصالی تحت عنوان ‌درآمد نخواهند داشت و بدلیل همین عدم انطباق هزینه و درآمد است که علی‌رغم آنکه بسیاری از همکاران مبادرت به افزایش مختصر تعرفه‌های ‌ویزیت کرده‌اند کماکان ناتوان از اداره مطب شخصی خود می‌باشند که از نتایج اسفبار آن آمار بالای مهاجرت‌، ترک حرفه طبابت و روی آوردن به مشاغل دیگر، اشتغال به دو شغل، انجام ‌کشیک‌های متعدد همراه با مطب‌داری ‌و غیره گواه این ادعاست.

ریاست محترم شورای هماهنگی جناب آقای دکتر خرد روستا، ویزیت پزشک مشتمل است بر هزینه‌های جاری‌، پوشش میزان ‌ریسک، دستمزد وی برای ‌تشخیص، ‌درمان؛ این بدین معنی است که چنانچه پزشک هیچ فعالیت متفرقه‌ای جز تشخیص و درمان انجام ندهد (‌نظیر انجام ‌تزریقات و ‌پانسمان و امثالهم که از یک سو برای ایجاد آن نیاز به تاسیس بخشی جداگانه و استخدام فردی دیگر است که در هزینه‌ها محاسبه نکردیم و از سویی دیگر پرداختن به حرفه طبابت الزامی برای فعالیت در شاخه‌های جانبی ندارد) قادر به تامین زندگی در شان خود نیست؛ حال آنکه ویزیت مصوب فعلی حتی از نصف هزینه‌های جاری مطب نیز کمتر است.

جناب آقای دکتر خرد روستا، رویه نادرست فعلی تعیین تعرفه‌های ویزیت، مبتنی بر اشکالاتی متعدد است که تعیین نسبی تعرفه‌ها بر اساس ‌ضریب K ‌صورت گرفته و مبتنی بر بررسی‌های آماری ناکارامد و غیرعادلانه؛ از آن جمله‌اند و ماحصل آن بحران بزرگ فعلی در حوزه ارائه خدمات درمانی و ناکارامدی در هر دو بخش ‌خصوصی و ‌دولتی است که منجر به ‌ورشکستگی بخش‌های خصوصی و ناکارآمدی ارائه خدمات به مردم عزیز کشورمان گردیده است که این روند کاملا مغایر با منویات ‌مقام معظم رهبری در اجرای اصل‌44 قانون اساسی است. در همین‌جا از افرادی که نسبت به صحت این نتایج تردید دارند درخواست می‌کنیم تا به هر شکل مقتضی  جهت راستی‌آزمایی آن اقدام نمایند. براستی چگونه است که در طی تلاطم اقتصادی کشور و افزایش ‌تورم، همه صنوف نسبت به افزایش قیمت اقدام کرده‌اند و متولی صنف ایشان همواره چون کوه از ایشان حمایت کرده است اما نظام پزشکی بعنوان ‌قدیمی‌ترین و ریشه‌دارترین ‌نهاد ‌صنفی کشور نسبت به این امر مهم تا بدین حد ناتوان است.

 لذا از جنابعالی تقاضا می‌کنیم مراتب ناخرسندی جامعه بزرگ پزشکان شهرستان کرج را به ‌مسئولان کشوری و ‌سیاستگزاران حوزه سلامت منعکس نموده و راهکارهای عملی و عاجل جهت رفع این تبعیض آشکار میان صنف پزشکان و سایر صنوف کشور ارائه نماید.

همچنین از جنابعالی درخواست می‌کنیم تا با ادامه روند تعیین ارزش تعرفه ویزیت سرپایی بعنوان یکی از زیربنایی‌ترین بخش‌های خدمات درمانی جامعه پزشکی، مسئولان ذیربط را در جریان نتایج حاصله قرار دهید. 

انجمن‌های علمی استان البرز
6f7cafe63eb59750963e2.jpg 202.09 KB

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.