خواهان تصحیح پرداخت مالیات پزشکان در بودجه ۹۸ هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مسعود مقدری در زمینه الحاق بندی به تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۸ افزود: این بند دارای اشکالاتی است زیرا حکم این بند را قبلا هم در ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم به نرخ ۳ درصد مالیات علی الحساب داشته ایم که در بند الحاقی به تبصره ۶ به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مقدری درمورد پرداخت ماليات پزشكان گفت: کامل ترین پرداخت ها و کمترین میزان فرار مالیاتی در کشور مربوط به پزشکان است.

وی در ادامه افزود: اشکال عمده این بند آن است که قرار است مالیات علی الحساب از «صورت حساب های ارسالی به بیمه ها و پرداخت نقدی از بیمار» دریافت شود و حق الزحمه و حق العمل پزشک در صورت حساب، شامل تمام مبالغ ارزش نسبی (ضریب K) می شود که شامل جزء فنی و حرفه ای است.

مقدری خاطرنشان کرد: جزء فنی اصلا به پزشک تعلق نمی گیرد و از جزء حرفه ای نیز به طور متوسط بین ۴۰ تا ۶۰ درصد به پزشک تعلق می گیرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: الحاق یک بند، آن هم در تبصره بودجه با الزام به کسر مالیات علی الحساب به میزان ۱۰ درصد، شائبه تبعیض را به همراه داشته و باعث ایجاد دوگانگی در صنوف مختلف خدمات تخصصی خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین اجرایی شدن آن باعث دلسردي پزشكان خدومي كه درمناطق محروم كشوردرحال درمان بيماران هستند مي شود و ما نگران اين هستيم كه مناطق محروم از پزشكان متخصص خالي شود و وظيفه اصلي وذاتي دولت درزمينه ارائه خدمت سلامت خدشه واردمي شود و اصل عدالت درارائه خدمات سلامت به هموطنان را زيرسوال قرارمي دهد.

به گزارش وبدا مقدری در پایان گفت: در واقع بايد بگويم مالیات پزشکان در بخش دولتی عملا از قبل کاملا محاسبه و قبل از هر پرداخت کسر می‌شده و فرار مالیاتی در بخش دولتی اساسا معنایی ندارد. و ماخواستار تصحيح اين بند در بودجه ٩٨ هستيم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.