ممنوعیت واردات مواد اولیه دارویی در صورت پوشش بازار توسط تولیدکننده داخل
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد عبده‌زاده در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه فارماپک خاورمیانه، گفت: هر جایی که بتوانیم توانمندی های داخلی را به نمایش بگذاریم مفید است به شرطی که حضور شرکت‌کنندگان خارجی در آن پر رنگ و به فرآیند مالی منتج شود که این امر نیز نیازمند بسترسازی مناسب در روابط بین المللی است. 
 
وی اضافه کرد: عرضه توانمندی‌ها در قالب برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مثبت است و برای اینکه این نمایشگاه‌ها خروجی داشته باشند باید میزان مراجعه‌کنندگان آن افزایش یابند.

عبده زاده با بیان اینکه صنعت داروسازی در کشور صنعت وابسته ای است، تصریح کرد: تولید محصول نهایی، ماده اولیه و فرمولاسیون وابسته به یکدیگر هستند که تا رسیدن استقلال در این حوزه فاصله زیادی داریم؛ چراکه قیمت تمام شده در کشور بالاست و تولیدکنندگان دارو ترجیح می دهند نیاز خود را با قیمت تمام شده پایین تر تامین کنند.
 
به گزارش وبدا مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در پایان خاطرنشان کرد: اجازه واردات در حوزه ماده اولیه‌ تولید داخلی که بتواند پاسخگوی بازار کشور باشد، نمی‌دهیم. قطعا برای سال آینده این موضوع با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد، اما ممنوعیت واردات ماده اولیه دارویی در صورتی اعمال می‌شود که مطمئن باشیم تولیدکننده داخلی بتواند بازار داخل را پوشش دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.