اظهارات رئیس جمهور در مورد پزشکان عادلانه و کارشناسانه نبود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد نعیم امینی فرد در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور در صحن علنی مجلس در مورد عملکرد پزشکان و بکاربردن واژه زینت النسخه، گفت: اظهاراتی که از سوی عالی ترین مقام اجرایی کشور می شود باید اندکی متقن تر باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: اینکه برخی نسخه ها روال منطقی ندارد مورد تایید است اما نباید این موضوع را به تمامی پزشکان تعمیم داد.

وی ادامه داد: در دنیا تقسیم کار در علم پزشکی تخصصی و فوق تخصصی است و شاید افراد در شرایط اضطرار بتوانند کار تشخیص، درمان، تزریق و پیراپزشکی را همزمان انجام دهند اما به طور قطع از نظر کارشناسی انجام تمامی این خدمات از عهده فرد خارج و رئیس جمهور در این مورد مبالغه کرده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه همیشه از جانب آقای روحانی اظهارات کارشناسی و سطح بالا شنیده ایم انتظار طرح چنین اظهارات غیرکارشناسانه از وی آن هم در خانه ملت غیرقابل قبول است بنابراین انتظار می رود توضیحاتی را در این زمینه ارائه کند.

امینی فرد یادآور شد: طبق احکام برنامه ششم و سیاست های کلی خرید خدمت باید بر اساس سطح بندی، پرونده الکترونیک و سیستم ارجاع انجام شود و از سویی تجویز دارو خارج از فارماکوپه نداشته باشیم البته اظهارات رئیس جمهور در صحن علنی روال منطقی دارد اما بهتر بود به صورت کارشناسانه تر بیان می شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: دولت طی سال های اخیر تا چه اندازه توانسته در ارتباط با خرید خدمت بر اساس سیستم سطح بندی عمل کند، طبق راهنمایی بالینی تجویز منطقی دارو را انجام و اعمال حاکمیت را در دستور کار قرار دهد؛ بی شک نقش دولت سیاست گذاری و اعمال حاکمیت است و اگر پزشکان خطا و قصوری داشته باشند در وهله اول به بی توجهی دولت در اعمال سیاست حاکمیت بالینی برمی گردد.

رئیس جمهور نباید با طرح اظهارات غیرکارشناسی جامعه پزشکان را مقابل خود قرار دهد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت در مورد احکامی مانند 10 درصد هدفمندی، تامین منابع و در اولویت قرار دادن سلامت  اقدامات بزرگی انجام داده و عزم رئیس جمهور پشتیبان این امور بوده بنابراین بهتر بود در صحن علنی مجلس قضاوت عادلانه تری داشته باشد نه با طرح اظهارات غیرکارشناسی جامعه پزشکان را مقابل خود قرار دهد. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.