مهمترین اقدامات حوزه نظارت سازمان بیمه سلامت از بدو تاسیس
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مهدی قنادی به مهمترین اقدامات حوزه نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: سازمان از سال 74 تاکنون اقدامات مهمی در جهت تنظیم و اجرای سیاست‌های خرید خدمات سلامت از مراکز ارائه‌دهنده خدمات تشخیصی درمانی در قالب تدوین دستورالعمل و بخشنامه، پیشنهاد تعرفه خدمات سلامت، پیشنهاد خدمات سلامت برای ورود به تعهدات بیمه پایه درمان و پیشنهاد شاخص‌های دسترسی به خدمات سلامت انجام داده است.

قنادی افزود: همچنین تنظیم و اجرای ضوابط اعتبار بخشی اولیه و انعقاد قرارداد همکاری با مراکز ارائه‌دهنده خدمات تشخیصی درمانی در قالب تدوین دستورالعمل‌ها، بررسی پروانه‌های قانونی، انجام بازدید‌های اولیه از مراکز متقاضی همکاری، آموزش قوانین و مقررات لازم‌الاجرا به مراکز سلامت طرف قرارداد، تدوین و امضای فرمهای قرارداد و تمدید سالانه قراردادها از دیگر اقدامات سازمان در حوزه نظارت بوده است.

وی به تنظیم و اجرای سیاست‌های نظارت بر عملکرد مراکز ارائه‌دهنده خدمات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در قالب تدوین دستورالعمل و فرم‌های بازدید اشاره کرد و گفت: همچنین نظارت‌های مستقیم موردی و دوره‌ای و نظارت‌های غیر مستقیم اسنادی و الکترونیک منتج به انجام برخوردهای نظارتی با مراکز متخلف اعم از تذکرات شفاهی و کتبی، اخذ توضیح و تعهد، اعمال تعدیلات، اخذ خسارت، معرفی به مراجع ذی‌صلاح و تعلیق و لغو قرارداد شد.

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: تنظیم و اجرای سیاست‌های ارزشیابی و رتبه‌بندی مراکز ارائه‌دهنده خدمات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در قالب تدوین دستورالعمل، شاخص‌ها و سنجه‌ها، تهیه نرم‌افزار الکترونیک، انجام پایش‌های حضوری مراکز مذکور و انجام برخوردهای تشویقی و تنبیهی براساس درجه رتبه‌بندی مراکز از نتایج اقدامات سازمان در حوزه نظارت بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومی بیمه سلامت، قنادی در پایان الكترونيكي شدن عقد قرارداد و نظارت بر اجراي آن را ازمهمترين اقداماتي دانست كه در حال حاضر در دستور كار قرار گرفته است.

پایان پیام/

مطالب مشابه