اضافه شدن ۳ فروند بالگرد جدید به ناوگان هلال احمر
به گزارش پایگاه خبری پزشکانو قانون، علی اصغر پیوندی روز درحاشیه آئین بهره برداری از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر EOC استان بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر 24 بالگرد شامل 12 بالگرد میل و 12 بالگرد بل دربخش امداد و نجات هوایی فعال است ولی باتوجه به اقلیم پهناور، کوهستانی، دشت و جاده این تعداد با نیازهای کشور همخوانی ندارد. 

پیوندی ادامه داد: به دلیل کمبود بالگرد برخی استان ها به صورت مشترک از بالگرد استفاده می کنند و برخی دیگر نیاز به بیش از یک فروند بالگرد دارند. 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کمبود بالگرد باعث شده در ساعت اولیه وقوع حادثه به سرصحنه نرسیم و با تامین امکانات لازم و کاهش زمان رسیدن به صحنه ازمیزان تلفات کم شود، هرچند شرایط حاکم بر کشور ممکن است زمان تامین بالگرد های مورد نیاز را به تاخیر بیندازد ولی این باعث نمی شود تلاش خود را در این بخش ادامه ندهیم. 

وی افزود: 557 پایگاه امداد و نجات جاده ای، کوهستان و دریا در سطح کشور فعال است که با استاندارد یکهزار و 200 پایگاه خطوط ارتباطی 30 – 35 کیلومتری اصلی حدود 500 پایگاه کم داریم. 

پیوندی اضافه کرد: پایگاه های امداد و نجات نماد خدمت رسانی اولیه جمعیت به مردم آسیب دیده در حوادث ترافیکی، زلزله، سیل و هرحادثه دیگر است و تلاش می شود با حمایت استانداری های نمایندگان مجلس و فرمانداران در کمترین زمان ممکن این نقیصه برطرف شود و امکان امداد رسانی در لحظه اول برای امدادگران فراهم شود. 

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در دهه فجر امسال 14 پایگاه، انبار امدادی، ساختمان اداری و خودروهای نجات در سراسر کشور افتتاح و واگذار شد که این بیانگر تلاش جدی در جمعیت برای برطرف کردن کاستی های خود است ولی هنوز راه نرفته وجود دارد که با همت مسئولان طی شود. 

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر تلاش می کند با تجهیز ناوگان امداد و نجات خود در سراسر کشور از 14 و 15 اسفند ماه روزهای شاد و باطراوتی را برای مردم رقم بزند، با بسیج همه امکانات، داوطلبان و امدادگران تلاش می شود مردم در آرامش خاطر به همه نقاط کشور تردد کنند. 

پیوندی درباره تامین دارو اضافه کرد: تامین قسمت عمده توزیع دارو برعهده هلال احمر نیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مسئولیت را برعهده دارد ولی برای کمک به این وزارتخانه در همه استان ها حداقل یک داروخانه هلال احمر برای تامین داروهای صعب العلاج، سرطانی و کمیاب فعال است،سعی می کنیم شرایطی ایجاد شود که این دسته از بیماران دغدغه ای برای تامین دارو نداشته باشند. 

رئیس جمعیت هلال احمر در باره مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: این مجتمع آموزشی امدادی در فاز نخست خود مجهز به ساختمان 112، مرکز و معاونت عملیات و در آینده نزدیک پد و آشنایه بالگرد نیز در آن تاسیس می شود و به عنوان مرکز عملیات امداد و نجات در این استان معرفی می شود. 

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به شرایط استراتژیک استان بوشهر نیازمند نگاه خاصی از لحاظ امکانات و تجهیزات امدادی است که این استان و بیشتر استان های دیگر کشور از استاندارد های ملی عقب هستند. 

پیوندی گفت: در استان بوشهر 15 پایگاه امداد و نجات فعال است که از این تعداد 9پایگاه جاده ای، یک پایگاه کوهستانی و مابقی دریایی است ولی تاسیس هفت یا هشت پایگاه امدادی دیگر در استان بوشهر ضروری است. 

به گزارش ایرنا رئیس جمعیت هلال احمر در پایان اضافه کرد: کمبود پایگاه امداد دریایی از مشکلات مزمن سال های گذشته استان بوشهر است که با توجه به وجود 930 کیلومتر مرز دریایی تلاش می شود با همت استانداری این استان این مشکل برطرف شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.