پزشکان و قانون باید پزشکی و قانون را برای مردم بخواهد
پزشکان و قانون: پایگاه خبری پزشکان و قانون به تازگی شروع به کار کرده و تمرکز اصلی خود را به بیان مسائل و مشکلات صنفی پزشکی گذاشته است. شما به عنوان یک مسئول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، چه انتظاری از یک رسانه تخصصی حوزه پزشکی دارید؟
بنده به دلیل گرفتاری‌های زیادی که دارم، آن‌گونه که باید با عملکرد رسانه‌های تخصصی حوزه پزشکی آشنا نیستم اما به‌عنوان فردی که دستی بر آتش دارم، به رسانه‌هایی احترام می‌گذارم که همه چیز را برای مردم بخواهند. این پایگاه خبری باید پزشکی و قانون را برای مردم بخواهد و در جهت مردم و منافع آنها حرکت کند. این رسانه تخصصی حوزه پزشکی باید از اخباری که در آن تعارض منافع وجود دارد، پرهیز کند. اینکه ما بتوانیم بین شفاف‌سازی و رساندن خبر و اطلاعات صحیح به مردم و جامعه با در نظر گرفتن منافع حرفه‌ای، شخصی و گروهی یک تعادل ایجاد یا به عبارت دیگر بتوانیم عدالت را اجرا کنیم، کار سختی است.

پزشکان و قانون: طی سال‌های اخیر، به‌نوعی چهره جامعه پزشکی در رسانه‌ها خدشه‌دار شد. آیا این مساله ناشی از اشکال در عملکرد جامعه پزشکی بود یا رسانه‌ها؟
امروز این اتفاق در حال رخ‌داد برای نماینده‌های مجلس هم است. مردم از ما دلخور هستند. کمااینکه اگر دلخور نباشند، خطاهای ما را می‌پوشانند. وقتی یک خطای کوچک ما را بزرگ می‌کنند، این نشان دهنده آن است که از ما دلخور هستند.

پزشکان و قانون: در این شرایط چه باید کرد؟
رسانه نمی‌تواند کاری انجام دهد، بلکه این حرفه است که باید دست به کار شود و ارتباط خود را با مردم نزدیک‌تر کند. ما نمایندگان می‌توانیم با مردم ارتباط نزدیک‌تری داشته باشیم. 

پزشکان و قانون: منظورتان از ارتباط نزدیک چیست؟
منظور بنده از ارتباط نزدیک با مردم این است که مسائل آنها را دنبال و مشکلات آنها را درک کنیم و به دنبال حل مشکلات آنها باشیم. در جامعه‌ای که مردم اخبار را می‌شنوند و می‌گویند در فلان شهر گازرسانی نیست و بخاری نفتی آتش می‌گیرد و چند کودک می‌سوزند، زمانی که گفته می‌شود  فلان پزشک ۹۰ میلیون تومان کارانه دارد، این مساله نمی‌تواند پذیرش مردمی داشته باشد. مردم بیشتر مادیات‌گرا شدند در حالی که حرفه پزشکی همواره یک حرفه نجات دهنده بوده است. در دوران دفاع مقدس وقتی نام تیم پزشکی می‌آمد، سرشار از امنیت و احساس آرامش بود چون مردم می‌دانستند که پزشک فقط کمک می‌کند. کدام پزشک در جبهه اضافه کاری می‌گرفت؟ چه کسی می‌رفت که پول عمل جراحی بگیرد؟ اینها بازماندگان همان رزمنده‌ها هستند. پس ما باید با مردم خیلی مهربان‌تر باشیم.

پایان پیام/

محسن طاهرمیرزایی گفت‌وگو: محسن طاهرمیرزایی

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.