تخلف بهداشتی ۲ برند اسنک
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، کیانوش جهانپور در واکنش به اظهارات رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت مبنی بر تکذیب تولید اسنک از ذرت حیوانی، گفت: مواردی که توسط این فرد مطرح شده به هیچ وجه صحت ندارد. گزارش مبسوط نمونه‌های تست شده از مواردی که از ذرت حیوانی در تولیدشان استفاده کرده بودند، آماده است و موارد آلودگی میکروبی و حتی بعضاً آلودگی شیمیایی یا موارد دیگر هم در آن مشاهده شده که موارد تفصیلی آن ارائه می‌شود. قطعاً این موضوع هم تخلف بهداشتی بوده و هم تخلف ارزی که البته موضوع تخلف ارزی در حیطه کاری سازمان غذا و دارو نیست.

جهانپور ادامه داد: اظهارات این فرد به هیچ‌وجه صحت ندارد و ایشان در جایگاهی نیستند که در این زمینه اظهار نظر کنند، افزود: بلکه پرونده مسیر قضائی خودش را طی می‌کند و گزارش مبسوط و مفصل آن هم توسط مدیرکل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو ارائه خواهد شد. باید توجه کرد که بحث مغایرت بهداشتی به عنوان محور اصلی این پرونده بوده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تعجب می‌کنم که اتحادیه‌هایی که عموماً باید به نوعی متوجه حقوق مصرف‌کننده هم باشند، اینگونه اظهارات را مطرح می‌کنند. ما اتحادیه تشکیل نمی‌دهیم که از برخی موارد تخلف، حمایت کنیم و از بیان چنین اظهاراتی آن هم در مواردی که از سوی برخی از این شرکت‌ها تخلفاتی انجام شده و برای ما محرز و مسلم است، از این شرکت‌ها حمایت می‌کنند.

وی افزود: خط تولید شرکت‌های متخلف در حوزه اسنک‌های پف‌کرده حجیم شده در آن زمان متوقف شد، اما در حال حاضر این موضوع از حیطه مسوولیت‌های سازمان غذا و دارو خارج است و سازمان تعزیرات و دستگاه قضائی باید در این زمینه اظهار نظر کنند. در عین حال اظهارات اتحادیه مذکور موجب تعجب است و توصیه می‌کنیم برخی افراد جایگاه خودشان را در نظر بگیرند و در حوزه‌ای که به آن‌ها مربوط نیست و در آن حوزه شایستگی اظهارنظر هم ندارند، اظهار نظر نکنند و موجب تشویش اذهان عمومی نشوند.

به گزارش ایسنا جهانپور در پایان تاکید کرد: ما به عنوان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هر کجا که پای سلامت عمومی در میان باشد، کوتاه نمی‌آییم و امیدواریم این موارد با برخورد مناسب از سوی سیستم قضائی و تعزیراتی مواجه شوند. باید توجه کرد که فضاسازی‌های رسانه‌ای تغییری در موقعیت علمی و فنی سازمان غذا و دارو ایجاد نکرده و به هیچ وجه از سلامت مردم کوتاه نمی‌آییم.

شایان ذکر است  پیش از این سخنگوی سازمان غذا و دارو از ارجاع پرونده تخلف دو برند معروف اسنک‌های حجیم‌شده بر پایه ذرت به دستگاه قضائی خبر داده بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.