سامانه گزارش مدیریتی پرستاری از سال آینده اجرایی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مریم حضرتی درباره سامانه گزارش مدیریتی پرستاری توضیح داد: این سامانه برای نظارت دقیق تر و کاهش اعتباربخشی کاغذی در حوزه پرستاری راه اندازی شده است. بعد از اجرای پایلوت این سامانه، جلسه ای تشکیل دادیم تا نقص های طرح را بررسی کنیم و در حال حاضر مراحل اداری آن را طی می کنیم تا مصوب شده و از اوایل سال آینده در کل کشور اجرایی شود.

حضرتی افزود: این سامانه دقت و کیفیت بالایی دارد و برای گزارش مدیریتی پرستاری استفاده می شود. به طور مثال چیزی مانند فرآیند اعتباربخشی است که هر چند سال یک بار در بیمارستان ها انجام می شود، اما این سامانه به صورت مداوم وجود دارد و موارد مختلف مربوط به پرستاری در یک نرم افزار روی تلفن همراه مدیران پرستاری قرار می گیرد تا کار نظارتی را به راحتی انجام بدهند.

وی درباره همکاری مدیران پرستاری در استان هایی که طرح را به صورت پایلوت اجرا کردند، بیان کرد: همکاری مدیران پرستاری با این سامانه بسیار عالی بود، هر چند در ابتدای راه دشواری هایی وجود داشت، اما بعد از اجرای پایلوت این طرح، از مدیران پرستاری نظرسنجی کردیم که از این طرح رضایت کامل داشتند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره حرکت معاونت پرستاری به سمت الکترونیکی شدن برخی فرآیندها اظهار داشت: فعلا قرار نیست ثبت های کاغذی پرستاران حذف شود، اما به دنبال الکترونیکی شدن فرآیندهای پرستاری هستیم. به هر حال باید سیستم درمانی به صورت هماهنگ به سمت الکترونیکی شدن ثبت خدمات حرکت کند.

حضرتی ادامه داد: برای همین منظور آموزش مجازی انفورماتیک برای پرستاری نیز قرار است اجرا شود که این آموزش ها می تواند منجر به ایجاد توانمندی های لازم در پرستاران برای اجرای الکترونیکی شدن برخی از فرآیندها در حوزه پرستاری شود، معاونت پرستاری به سمت الکترونیکی شدن برخی فرآیندهای پرستاری حرکت کرده و امیدواریم در سال 98 به نتیجه های مثبتی در این زمینه برسیم.

وی افزود: سیستم پرستاری یکی از قوی ترین سیستم های مدیریتی را دارد و در هر بخش بیمارستان، یک سرپرستار حضور دارد که به دقت بر همه امور نظارت می کند. از طرفی چند سرپرستار، یک سوپروایزر و چند سوپروایزر، یک مترون و چند مترون، یک مدیر بالینی دارند. در نتیجه این نظارت در حوزه پرستاری بسیار قوی است. همچنین دانشگاه های علوم پزشکی نیز بخش های نظارتی دارند که بر همه امور نظارت می کنند.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی وزیر بهداشت در حکم خود خطاب به حضرتی به حمایت از حقوق شهروندی بیماران اشاره کرده و نوشته بود: ضروری است راهکارهای مناسب ارزشیابی خدمات کادر پرستاری اعم از بخش خصوصی، دولتی و غیره اعلام شود. احترام به بیمار و همراهان وی و انجام درست وظایف و تکالیف فنی و حرفه ای از اهم تعهدات همکاران پرستار است که ضرورت دارد مورد پایش مستمر قرار گرفته و به موقع گزارش شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.