متاسفانه افرادی در حوزه طب اسلامی اظهارنظر می‌کنند که هیچ اطلاع دقیقی از آن ندارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سیدمهدی میرغضنفری در ارتباط با برخی از شایعات در طب سنتی اظهار داشت: امروزه متأسفانه برخی از افراد در حوزه طب سنتی ایران و حتی طب اسلامی اظهارنظر می‌کنند در حالی که هیچ اطلاع دقیقی در این زمینه ندارند. 

میرغضنفری تصریح کرد: به طور مثال این افراد به مردم پیشنهاد می‌کنند که از خوردن سبزیجات بپرهیزند و بیشتر مصرف گرمی‌جات را مدنظر قرار دهند. همچنین تأکید دارد که مصرف شکر سفید باید ممنوع شود همه عسل بخورند یا حجامت در اسلام توصیه شده و دوای همه دردها است.

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: متأسفانه این افراد گاهی استناد به احادیثی می‌کنند که هیچ سندیتی نداشته و مرتبط به ائمه نیست و ساخته و پرداخته ذهن برخی از افراد است. اینکه توصیه می‌شود همه نمک دریا بخورند و اینکه همه از ظروف مسی استفاده کنند منشأ علمی ندارد چرا باید چای سیاه نخورند و همه چای دارچین استفاده کنند. 

وی افزود: ریشه این مسائل در جهل است و هیچ ارتباطی به طب سنتی ندارد، نگاه اسلام به سلامت بسیار پیشرفته است و علوم پایه پیشگیری و درمان در آن مدنظر قرار دارد. نگاه عمیقی اسلام به این موضوع داشته و توصیه برای همه افراد یکسان نیست. 

میرغضنفری تاکید کرد: باید اصول را در طب سنتی رعایت کنیم نه اینکه یکسری دستورات را مدنظر قرار دهیم. 6 اصل بیداری، سبک زندگی سالم، فعالیت بدنی، تنظیم ورودی و خروجی بدن، مدیریت استرس، هوای سالم از اصولی است که در طب سنتی مدنظر قرار دارد.

به گزارش فارس این پژوهشگر طب سنتی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس فرد باید مزاج خود را بشناسد و بر اساس مزاج آن توصیه‌های لازم را انجام دهد و در صورتی که سبک زندگی سالم در فرد مدنظر قرار گیرد و مزاج نیز شناخته شود فرد به ندرت بیمار می‌شود و یا اگر بیمار شود بیماری در آن مزمن نخواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.