یارانه روغن و شکر به سمت لبنیات منابع گوشتی رود
به گزارش پایگاه  خبری پزشکانو قانون، زهرا عبداللهی در ارتباط با مصرف لبنیات در کشور اظهار داشت: شیر و لبنیات یکی از گروه‌های اصلی مواد غذایی است که باید در برنامه روزانه افراد جهت حفظ سلامتی بدن به ویژه استخوان و دندان و همچنین رشد کودکان مورد توجه قرار گیرد.

عبداللهی ادامه داد: لبنیات سرشار از پروتئین، کلیسم و فسفر است و همه افراد باید دو تا سه واحد لبنیات اعم از شیر، ماست، پنیر، کشک و دوغ استفاده کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت:‌ کمبود کلسیم در بدن خطر پوکی استخوان و شکستگی‌های خود به خودی را به همراه دارد همچنین افرادی که کمبود کلسیم دارند بیشتر در معرض بیماری‌های فشارخونو قلبی و عروقی هستند کودکان نیز کمبود کلسیم در آنها سبب اختلال رشدشان می‌شود.

وی افزود: افزایش قیمت لبنیات در کاهش مصرف آن در خانواده‌های دهک پایین و کم‌درآمد تأثیرگذار است،‌ البته اقشار پر درآمد به دلیل رفتارهای غلط غذایی و نداشتن آگاهی گاهی مصرف لبنیات کمتری دارند و فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: ما در وزارت بهداشت نظرمان را به دولت اعلام کرده‌ایم و این هشدار داده که افزایش قیمت می‌تواند سبب حذف سبد لبنیات در خانواده‌های درآمد پایین شود همچنین این پیشنهاد را داده‌ایم که یارانه روغن و شکر به سمت یارانه شیر و لبنیات سوق یابد.

به گزارش فارس مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان با اشاره به اینکه مصرف روغن و شکر در کشور ما زیاد است و بیماری‌های قلبی عروقی،‌دیابت و چاقی را به همراه دارد،‌گفت:  وزارت بهداشت پیشنهاد داده یارانه روغن و شکر به سمت لبنیات، تخم‌مرغ و منابع گوشتی برود و  وزارت بهداشت از طریق دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی این مسئله را پیگیری کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.