تاخیر در پرداخت مطالبات شرکت‌های داروسازی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علیرضا خباز گفت: به طور کامل بیماران کلیوی دچار مشکلاتی مختلف مانند کمبود دارو، تجهیزات مصرفی و ملزومات مورد نیاز خود هستند و من امیدوارم با اجرای تمهیدات لازم و انجام عمل دیالیز مشکل این بیماران در سراسر کشور برطرف شود.

خباز افزود: متأسفانه در سطح کشور بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما دچار کمبود دستگاه‌های دیالیز هستند، همچنین برخی از دستگاه‌های موجود چند بار تعمیر شده است و از استاندارد و کیفیت‌های لازم برخوردار نیستند و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای بیماران کلیوی در سراسر کشور می‌کند.

وی ادامه داد: داروی مصرفی بیماران دیالیزی و پیوندی به آسانی در دسترس همه قرار ندارد و داروخانه‌های کشور داروی مورد نیاز بیماران کلیوی را ندارند، در واقع به دلیل پرداخت نشدن پول داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر این مراکز از خرید دارو‌های ویژه بیماران کلیوی خودداری می‌کنند.

مدیر انجمن بیماران کلیوی ایران گفت : به دلیل نبود نقدینگی مناسب طلب شرکت‌های وارداتی دارو‌های مورد نیاز بیماران کلیوی یا شرکت‌های داخلی این دارو‌ها با تأخیر پرداخت می‌شود به همین دلیل این مراکز از فروختن داروی ویژه بیماران کلیوی در برخی از داروخانه‌ها جلوگیری می‌کنند.

خباز تأکید کرد: من امیدوارم وزارت بهداشت نسبت به پرداخت بدهی شرکت‌های داروسازی تولیدکننده و وارداتی بیماران کلیوی اقدامات لازم و مؤثر را انجام دهد تا داروخانه‌ها بتوانند این نوع دارو را خریداری و در اختیار بیماران کلیوی قرار دهند.

وی یادآور شد: در زمان وزیر سابق قول‌هایی جهت خرید دستگاه‌های دیالیز به ما داده بود و اقداماتی خوب انجام شد، اما به دلایلی نامشخص این برنامه متوقف شده است و بیماران کلیوی برای انجام کار دیالیز دچار مشکلاتی عدیده‌ شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیر انجمن بیماران کلیوی ایران در پایان اضافه کرد: خیرین حوزه سلامت در حال راه‌اندازی مراکز دیالیز مختلف در سطح کشور مانند شهر‌های فیروزکوه و وحیدیده شهریار  هستند که با افتتاح این مراکز دیگر بیماران کلیوی استان تهران برای دیالیز مجبور نباشند به مراکز درمانی شهر تهران مراجعه کنند.


پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.