موافقت کمیسیون تلفیق بودجه برای اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو در سال آینده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، عباسعلی پوربافرانی با بیان اینکه مجلس مخالف اختصاص ارز نیمایی به دارو است و این موضوع را موجب گرانی و تورم نرخ دارو که از اقلام حیاتی به شمار می‌آید، می‌‎داند؛ تصریح کرد: تثبیت نرخ ارز 4200 تومانی برای واردات دارو در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس رأی آورد و با توجه به فضای مجلس به احتمال فراوان در صحن علنی مجلس نیز در نهایی کردن لایحه بودجه به این موضوع رأی مثبت خواهد آورد.

وی افزود: دارو از نیازهای اساسی مردم است که نمی‌توان به آن ارز نیمایی یا آزاد اختصاص داد چرا که بسیاری را دچار مشکل خواهد کرد، البته این سیاست گذاری هرگز نباید موجب زیاده‌روی در مصرف دارو شود عادتی که برای مردم ایران بسیار عادی شده و هر خانه‌ای تقریباً تبدیل به داروخانه شده است.

پوربافرانی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر بیمار بدون تجویز پزشک به داروخانه مراجعه و دارو دریافت می‌کند که این عادت بسیار ناپسند در کشور باب شده و برای ترک این عادت نیازمند هستیم فرهنگ سازی به ویژه از سوی رسانه ملی هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه البته گرانی دارو و اختصاص ارز نیمایی یا آزاد راهکاری برای جا انداختن این مسئله نیست، گفت: امروز مردم از جهات مختلف برای تأمین مایحتاج زندگی خود دچار مشکل هستند و نباید آن‌ها را در زمینه تأمین دارو نیز تحت فشار قرار داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مصرف و خرید بیش از اندازه دارو در کشور ما چند دلیل اصلی دارد که تجویز نادرست پزشک نیز یکی دیگر از این دلایل است، گفت: یکی دیگر از مسائل نیز نگرانی از کمبود و گرانی دارو نیز بعضاً برخی را تحریک به خرید اقلام دارویی کند که البته با توجه به تاریخ دار بودن دارو این اقدام کاملا نادرست است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نمتینده مردم در مجلس دهم در پایان تأکید کرد: سلامت مردم حوزه‌ای نیست که با آزمون خطا بتوان آن را اداره کرد و امری حیاتی برای مردم و کشور به شمار می‌آید لذا با همین استدلال‌ها هرگز مجلس تن به گرانی دارو و اختصاص ارزی به غیر از ارز 4200 به آن نخواهد داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.