میزان شکایت‌های مردمی از جامعه پزشکی ۱۰ درصد افزایش یافته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علی فتاحی گفت: به دلیل افزایش مراجعه مردم به جامعه پزشکی، میزان شکایت‌ها از این گروه نیز افزایش پیدا کرده به طوری که امسال بین ۸ تا ۱۰ درصد میزان شکایت‌های پزشکی نسبت به سال گذشته رشد داشته و این مسئله کاملا عادی و مطابق با استاندارد‌های دنیاست.

فتاحی افزود: میزان شکایت‌های مردمی از جامعه پزشکی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ از رشد ۱۱ درصدی برخوردار است و به طور کلی در حدود پنج هزار و ۶۰۰ شکایت از جامعه پزشکی به وسیله مردم می‌شود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: بیشتر شکایت‌های مردم از حوزه سرپایی مربوط به پزشکان عمومی و دندان پزشکان است که ۶۰ درصد از گروه پزشکی را همین ۲ شاخه تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در حوزه بستری بیشترین شکایت‌ها مربوط به پزشکان زنان، ارتوپدی و جراحان عمومی است و البته شکایت‌هایی از اورژانس بخاطر حساسیت بالا و انجام اقدامات سریع درمانی طبیعی است.

فتاحی اضافه کرد: در حدود ۴۰ درصد از شکایت‌های مردمی از جامعه پزشکی منجر به محکومیت پزشکان می‌شود، اما در ۶۰ درصد از موارد جامعه پزشکی تبرعه می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در پایان افزود: شکایت‌های مردمی از جامعه پزشکی که منجر به محکومیت آن‌ها می‌شود بیشتر در قالب اضافه دریافتی و تبلیغات غیرعادی برخلاف واقعیت پزشکان محسوب می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.