استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص و درمان بیماری‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، یک پزشک به نام دنگ جینکه (Deng Jinke) که در محل گوانگ‌دونگ خدمت می‌کند، گفت: در گذشته، تجهیزاتی که در کابینه پزشکی داشتیم، تنها یک گوشی پزشکی و یک فشارسنج جیوه‌ای قدیمی بود، اما اکنون با آمدن هوش مصنوعی دنیا تغییر کرده است.

پژوهشگران بیمارستان "Guangdong Second Provincial General " موفق به توسعه یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌اند که پزشکان روستاها توسط آن می‌توانند بیماری افراد را به طور دقیق تشخیص دهند.

سیستم مذکور " Ding Bei " نام دارد. "Ding Bei"، یک برنامه درمان پزشکی است و به یک مانیتور قابل حمل که تنها ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد، مجهز است.

با این دستگاه، روستاییان می‌توانند به جای رفتن به بیمارستان‌های شهر به پزشک روستای خود مراجعه کنند و در آنجا تست نوار قلب خود را انجام دهند.

علاوه بر این، اطلاعات سلامت مانند میزان اکسیژن خون و تعداد ضربان نیز می‌تواند جمع‌آوری شده و به صورت الکترونیکی ذخیره شود.

اگر در مواردی پزشک نتواند به صورت دقیق بیماری فرد را تشخیص دهد، سیستم هوش مصنوعی یاد شده می‌تواند به کمک پزشک آید و بیماری افراد را با دقت بیش از ۹۵ درصد تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا برنامه " Ding Bei " با بیش از ۱۱۸ هزار اصطلاح پزشکی و ۳۰۰ میلیون پرونده پزشکی که شامل بیش از ۲۰۰ بیماری است، گردآوری شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.