تعرفه پزشکان متناسب با تورم جامعه نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حسین قشلاقی گفت: در سالهای گذشته تعرفه بخش خصوصی به وسیله سازمان نظام پزشکی و بخش دولتی به وسیله شورای عالی بیمه تعیین و پس از تصویب در هیئت دولت اجرا می‌شده است.

قشلاقی افزود: واقعیت امر این است که میزان تعرفه پزشکان در سال ۹۷ به هیچ عنوان متناسب با تورم جامعه نبوده است و ما شاهد بوده‌ایم که برخی از مراکز درمانی با خطر ورشکستگی روبرو بوده‌اند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: در سال ۹۷  تنها جامعه پزشکی خدماتشان هیچ افزایشی نداشته اما با این وجود خدماتی ارزشمند به مردم ارائه داده‌ است.

وی ادامه داد: امسال شاهد افزایش قیمت در کالاهایی که حتی دولت نقشی مستقیم بر فروش آن‌ها  داشته بودیم و جامعه پزشکی مستحق آن بود که تعرفه‌شان در وسط سال مورد بازنگری قرار بگیرد اما متأسفانه این امر محقق نشد.

قشلاقی یادآور شد: سال ۹۷  متوسط افزایش تعرفه‌ها در حدود ۶ درصد بوده که این مسئله متضاد و برخلاف عدالت اجتماعی است، زیرا به دلیل تعرفه غیر واقعی برخی از مراکز درمانی به ویژه آزمایشگاه‌ها و مراکز رادیولوژی دچار ورشکستگی می‌شوند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: متأسفانه به دلیل افزایش قیمت‌ها و تورم مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تحت فشار قرار دارند و این در حالی است که قیمت لوازم مصرفی بین سه تا چهار برابر در سال ۹۷ افزایش داشته است و جالب اینجاست که همین لوازم و وسایل گران قیمت به سختی در بازار پیدا می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل اقتصادی نبودن مراکز درمانی رادیولوژی بر پا بودن این مراکز با مشکلات متعددی همراه است و بسیاری از این مراکز حتی بیمارستان‌ها به دلیل تعرفه پایین دچار مشکلاتی شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان قشلاقی در پایان گفت: تعرفه هتلینگ بیمارستان‌ها به قدری پایین است که قیمت اقامت یک شب در هتل‌های ایران بیشتر از اقامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور است، این در حالی است که در مراکز درمانی خدمات بهداشتی درمانی به وسیله تمام پرسنل بیمارستان ازاعم پزشک، پرستار، بهورز به بیماران ارائه می‌‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.