برون‌سپاری در بیمه سلامت، راهی برای مدریت هزینه‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد تقی باباجانی به ضرورت برون سپاری در سازمان بیمه سلامت ایران اشاره کرد و افزود: در سنوات گذشته برون سپاری در فرآیند بیمه‌گری سازمان تحقق پیدا کرد به طوری که تمام اقدامات این فرآیند در نمایندگی‌ها و دفاتر پیشخوان و توسط بخش خصوصی در حال انجام است که دسترسی راحت مردم به خدمات و کنترل هزینه‌ را در پی داشت.

باباجانی با اشاره به برون سپاری اسناد پزشکی بیان کرد: بزرگترین فرآیند سازمان بیمه سلامت که باعث خروج منابع می‌شود، مربوط به حوزه اسناد پزشکی است. بیش از 40 هزار موسسه طرف قرارداد با ویژ‌گی‌های مختلف طرف قرارداد این سازمان هستند که انعقاد قرارداد، کنترل و نظارت بر آنها به یک سیستم وسیع و متمرکز نیاز دارد.

وی افزود: با تقویت نمایندگی‌ها که اشراف اطلاعاتی تجربی نسبت به فرآیندها دارند، می‌توان بخشی از فرآیندها را برون سپاری کرد تا بیمه سلامت در شرایط کمبود نیروی انسانی بتواند نقش نظارتی خود را به بهترین شکل انجام دهد.

معاون دفتر مجامع، امور شرکت‌ها و حسابرسی داخلی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های جذب نیرو هیچ راهی جز برون‌سپاری فرآیندهای عملیاتی سیستم وجود ندارد، اکنون بستر لازم فراهم است و نمایندگی‌ها و دفاتر پیشخوان شناخت خوبی نسبت به فرایندهای سازمان کسب کرده و نیاز به سیستم جدیدی برای این اقدام وجود ندارد.

بنابر اعلام روابط عمومی بیمه سلامت، باباجانی در پایان اضافه کرد: برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های عملیاتی سازمان، نیاز به تصمیم و عزم مدیریتی دارد. رضایتمندی ، کنترل هزینه، اشتغال و فعال شدن بخش خصوصی از مزایای برون سپاری است. این موضوع  پیچیدگی و هزینه‌ای ندارد و تنها کافی است که افراد خبره سازمان که سالیان متمادی در این حوزه فعالیت کرده‌اند، با توجه به بستری که وجود دارد با برگزاری جلسات منظم راهکاری برای تحقق این موضوع بیاندیشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.