افزایش ۱۵ درصدی سرانه مطابق سال‌های قبل، ماندگاری همکاران را دچار خطر می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر شریعتی 

ریاست محترم ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع

با سلام و آرزوی توفیق

احتراما استحضار دارید که با شروع برنامه پزشک خانواده شهری در مازندران، همگام با سایر ارکان برنامه، پزشکان خانواده شهری به‌عنوان رکن لاینفک برنامه، همه توانمندی‌های خود را برای حضور در جمع شرکای کاری برنامه به مشارکت گذاشته‌اند و صبورانه چالش‌های این برنامه نوظهور را تحمل کردند و ضمن جلب اعتماد مردمی، مانع از هرگونه وقفه در روند خدمت‌رسانی به مردم بوده‌اند.

تائید می‌فرمائید که کسب تجارب سالیان آغازین، سرمایه انسانی ارزشمندی را رقم زده که حفظ این سرمایه، البته اشتیاق بیشتر متولیان نظام سلامت را مطالبه می‌کند.

بدون شک حضور جنابعالی به‌عنوان یکی از پایه‌گذاران برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع و جایگاه ریاست ستاد اجرایی کشوری و همچنین حضور جناب اقای دکتر نمکی در راس نظام سلامت، این توقع منطقی را ایجاد خواهد کرد که سیاستگذاری‌ها به‌سمت جذابیت بیشتر و ارتقای ضریب ماندگاری پزشکان عمومی در برنامه متمایل گردد و شرایطی استثنایی برای اصلاح مشکلات گذشته فراهم شود.

متاسفانه پس از افزایش نا امید کننده سرانه پزشک خانواده شهری به‌میزان تنها 15 درصد در طی سنوات 94 الی 97 و افزایش نرخ دستمزد دستیاران پزشکان خانواده شهری در سنوات گذشته مطابق قانون کار که بر ذمه پزشک پایگاه می‌باشد و همچنین افزایش تورم ناشی از تکانه‌های اقتصادی سال جاری، عدم افزایش منطقی و عادلانه سرانه پزشک خانواده شهری در سال 98، ضریب ماندگاری همکاران شاغل در برنامه را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

لذا با توجه به جمیع موارد، اینجانب به نمایندگی از پزشکان خانواده شهری مازندران تقاضا دارم حمایت حداکثری خویش را تا حصول سرانه عادلانه که قطعا ضامن بقای برنامه است را دریغ نفرموده و تمهیدات لازم جهت اطلاع موارد نگرانی اعضای این انجمن از موضوع سرانه را به مبادی تصمیم، معمول فرمائید.

با احترام .

دکتر شاهین رسولی 

مدیر عامل انجمن پزشکان خانواده شهری مازندران  بیستم اسفندماه سال ۹۷

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.