رابطه مالی بین بیمار و پزشک به‌وسیله نهادهای تصمیم‌گیر اصلاح شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مهران قسمتی زاده با بیان این که سال های متمادی است که بحث تعرفه های پزشکی یکی از معضلات حل نشده در نظام سلامت است، اظهار کرد: هنوز دولت و نهادهای مسئول در عرضه خدمات سلامت به بیماران در مدیریت و عمل به وظایف خود کاستی هایی دارند و سوبسید خدمات ارائه شده به بیماران را به جای دولت جامعه پزشکی پرداخت می کند.

قسمتی زاده ادامه داد: به شرایط نامناسب تعرفه های خدمات پزشکی، تورم افسار گسیخته نیز اضافه شده و با وجودی که سالهاست نسبت به افزایش منطقی آن اقدامی صورت نگرفته و هزینه های جاری مطب ها و مراکز درمانی چند برابر شده اما جامعه پزشکی شرایط را پذیرفته و با همان تعرفه های ناچیز به ارائه خدمات مشغول است.

رئیس نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل گفت: حداقل انتظار جامعه پزشکی این است که برای سال آینده تعرفه ها مطابق با تورم تغییر کرده تا دیگر شاهد یکسری بی اخلاقی ها در ارائه خدمات به بیماران نباشیم.

وی افزود: باید رابطه بین بیمار و پزشک بوسیله نهادهای تصمیم گیر اصلاح شود، بیمه ها وضعیت مناسبی ندارند و بیشتر پرداختها از جیب مردم است در حالی که اگر منابع کافی به بیمه ها تزریق شود و سهم مردم در پرداختها کاهش داشته باشد ، برخی از روابط غیرمتعارف مالی بین پزشک و بیمار از بین خواهد رفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی قسمتی زاده در پایان اضافه کرد: تعرفه خدمات پزشکی در ایران نسبت به کشورهای همسایه نیز پایین است و تورم موجود نیز شرایط را برای ارائه خدمات پزشکی با مشکل مواجه کرده است . 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.