تجمیع منابع و الکترونیکی شدن اقدامات، راهکاری برای مدریت هزینه‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، کریستف آندریاس هاملمان به پیشرفت قابل توجه کشورمان در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: ایران نسبت به سایر کشورهای دیگر با سطح اقتصادی مشابه پیشتاز است؛ به طوری که در جلسات و نشست‌های منطقه‌ای این کشور را به دلیل پیشرفت‌های قابل توجهی که داشته مثال می‌زنیم ولی با این حال راه پیشرفت باز است و می توان به سمت جلو حرکت کرد.

هاملمان گفت: رفع مشکلات اقتصادی دغدغه مسئولان ایران است. بسته سلامت خوبی مطابق استانداردها طراحی شده که سازمان جهانی بهداشت نیز در جریان بوده، ولی مشکل در اجرایی کردن آن است؛ به طوری که بیشترین خدمات با کمترین هزینه ارائه شود تا مردم فشار کمتری داشته باشند.

وی افزود: بسته خدمات سلامت مناسب همواره دغدغه دولت و مسئولان وزارت بهداشت بوده است، بالا رفتن قیمت نرخ ارز، تحریم‌ها و در پی آن عدم همکاری و عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران، مشکلاتی را به وجود آورده است. با وجود این شرایط در جلسات مختلف در وزارت بهداشت بارها شاهد بودیم که مسئولین به دنبال راهکاری هستند که با قیمت مناسب و به بهترین شیوه بسته خدمات را در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در تهران به همکاری و تعامل متقابل کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت از جمله ایران و آلمان اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث می‌شود که کشورهای عضو تجربه‌های مثبت، آزموده شده و موفق خود را در اختیار دیگر کشورها بگذارند تا مسیر درستی را در برنامه‌ریزی‌ها انتخاب کنند.  

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: در صورتی که تجمیع منابع و الکترونیکی شدن اقدامات، عملیاتی شود، مدیریت هزینه به خصوص برای سازمان‌های بیمه‌گر را در پی خواهد داشت تا بررسی دقیقی بر نحوه پرداخت‌ها صورت گیرد. در این راستا سازمان‌های بیمه‌گر ایرانی  و آلمانی می‌توانند از تجربیات متقابل یکدیگر بهره‌مند شوند تا هر چه سریع‌تر به اهداف‌شان دست یابند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.