آسیب‌شناسی یک رویداد
پایگاه خبری پزشکان و قانون؛

جناب دکتر ظفرقندی از برگزاری جلسه‌ای به دعوت آقای شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و با شرکت اعضاء این کمیسیون، سازمان نظام پزشکی، سازمان امور مالیاتی، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت بهداشت، جهت بررسی بحث مالیات پزشکان خبر داده‌اند (https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/EN9C) و در خصوص گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در باب فرار مالیاتی پزشکان و طرح آن در صحن علنی مجلس، فرموده‌اند: «در این جلسه هم اعلام کردم که هیچ یک از این آمارها صحت ندارد و واقعی نیست و مطالب طرح شده با عدد و رقم‌های سازمان نظام پزشکی، بسیار مغایر است» 

همچنین اطلاع داده‌‌اند که در این جلسه دکتر قاسمی (نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) هم گزارشات و مطالبی که در صحن علنی مجلس  از طرف مرکز پژوهش‌ها ارائه شده بود را فاقد صحت اعلام کرده و آمار و ارقامی هم درباره مسائل حوزه پزشکی و مالیات ارائه کردند.

گویا در این جلسه صراحتا عنوان شده که علی‌رغم اینکه گزارشی که از سوی مرکز پژوهش‌ها منتشر و در صحن مجلس ارائه شد، فاقد هویت واقعی بوده‌، اما اثر تخریبی خود را بر روی نمایندگان مجلس، مردم و رسانه‌ها گذاشته است و تکذیب فعلی هم دیرهنگام و بلااثر است.

جناب دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت و جناب دکتر ظفرقندی، رئیس کل گرامی سازمان نظام پزشکی! آیا علت بروز چنین خطای غیر‌قابل جبرانی را هم در جلسه مذکور یا جلسات مشابه بررسی کرده‌اید؟

آیا علت پذیرفته شدن هر آمار و ارقام منفی در خصوص جامعه پزشکی (نه فقط از سوی آحاد جامعه بلکه حتی از سوی بسیاری کارشناسان و از جمله نمایندگان مجلس) عدم شفافیت آماری سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت نیست؟

آمار پروانه‌های مطب‌های پزشکان عمومی را حدود ۳۸۰۰۰ اعلام فرموده‌اید و اعلام داشته‌اید که بسیاری از این افراد هم در بخش خصوصی شاغل نشده‌اند! دقیقا یعنی چند نفر؟

رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی ایران! آمار دقیق پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی چقدر است؟ در شهر کرج چند نفر متخصص داخلی مطب دارند؟ میزان مالیات پرداخت شده بیمارستان‌های خصوصی قزوین در سال ۹۵ چقدر است؟ تعداد اعضاء متوفی سازمان به تفکیک رشته چقدر است؟ اصولا تعداد پزشکان شاغل در کشور چه تعداد است؟

وزیر محترم بهداشت و درمان! چند نفر جراح مغز و اعصاب در بخش دولتی اشتغال دارند؟ در استان فارس چند متخصص اطفال در کلینیک‌های ویژه کار می‌کنند؟ مالیات کسر شده از کارانه کادر درمانی بخش دولتی قم در سال ۹۵ چقدر است؟

عالیجنابان! چند نفر متخصص زنان و زایمان فعالیت همزمان در بخش دولتی و خصوصی دارند؟ تعداد دقیق دستیاران در هر رشته در کشور چقدر است؟ آمار مطب‌های استیجاری و ملکی و تعداد مطب‌ها و موسسات دایر در ساختمان‌های مسکونی چقدر است؟

جنابان دکتر! وقتی آمار دقیق تفکیکی پزشکان بر حسب رشته، محل، نوع اشتغال، درآمد، مالیات و انواع دیگر آمارهای لازم را حتی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت ندارند،(!) چرا نبایستی هر آمار مغلوط و مغشوشی مورد پذیرش جامعه قرار گیرد؟
آیا نداشتن آمار دقیق در قرن ۲۱ و عصر اینترنت از یک سازمان کشوری و یک وزارت عریض و طویل و دارای سامانه‌های متعدد آنلاین، قابل پذیرش است؟

مسئولین گرامی! مسئول این بی سر و سامانی آماری کیست؟ نسبت این وضعیت آماری با شعار شفافیت چیست و کدام است؟

اگر چنین آمارهایی در وبدا و سایت سازمان نظام پزشکی و مرکز آمار ایران وجود داشت، آیا به فرض تولید آمارهای سوءگرایانه، باز هم رد و تکذیب چنین گزارشاتی بلااثر بود؟!

شفاف‌سازی را از خود و زیر‌مجموعه تحت سرپرستی خود شروع کنیم.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.