وزیر بهداشت به راهنمای بالینی و سیستم ارجاع اعتقاد دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رسول خضری در خصوص وضعیت حوزه سلامت درسال 97 گفت: امید به زندگی در سال‌های قبل از انقلاب 54 سال بود که خوشبختانه با تلاش و همت مسئولان حوزه بهداشت و درمان و پزشکان کشور با افزایش حدود 20 سال به 76 سال رسیده است. ایران در سال‌های بعد از انقلاب پیشرفت‌های علمی بسیار خوبی در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی داشته و در حوزه‌های سلول‌های بنیادی، بیو تکنولوژی و نانو تکنولوژی در رتبه‌های بالای جهان و منطقه قرار دارد.

40  درصد سرطان‌ها در ایران قابل پیشگیری است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کم‌ تحرکی و رژیم غذایی نامناسب در سالهای اخیر بیماری های غیر واگیر مانند سکته، سرطان، دیابت و فشار خون را به شدت در کشور افزایش داده است که باتوجه به پیشرفت‌های اطلاعاتی و تجربی پزشکان در ایران سرطان حدود 40 درصد و سکته‌های مغذی و قلبی حدود 90 درصد قابل پیشگیری و کنترل شده است.

کمبود 320 قلم دارو به 30 قلم در سال 97 کاهش پیدا کرده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت ودرمان افزود: زمانی که هاشمی به عنوان وزیر دولت یازدهم انتخاب شد، کشور با کمبود حدود 320 قلم دارو مواجه بود، اما با تلاش و همت مسئولان امر امروز به 30 قلم کاهش پیدا کرده است وی  طرح تحول سلامت را  به عنوان بزرگترین پروژه در حوزه سلامت کلید زد و حوزه بهداشت ودرمان را به مرحله بسیار خوبی ارتقاء داد.

اصلاح طرح تحول سلامت بدون توقف 

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از استعفای دکتر هاشمی، آقای نمکی که یکی از مسئولان بسیار باتجربه و آگاه است، سکان‌دار این وزارتخانه شدند، وی همانند وزیر پیشین به راهنمای بالینی و طرح تحول سلامت و سیستم ارجاع اعتقاد دارند. وزیر بهداشت معتقد است طرح تحول سلامت همانند قطاری در حال حرکت است و نواقص آن باید در حین حرکت و بدون توقف اصلاح شود.

رویکرد بهداشتی نمکی ما را به آینده این حوزه خوشبین می‌کند

خضری اظهار کرد: اگر هر کسی به جز آقای نمکی برای وزارت بهداشت انتخاب می‌شود، به آینده این حوزه مخصوصاً در حوزه دارو  خوش‌بین نبودم، اما با توجه به رویکرد بهداشتی وی پیش‌بینی می‌کنم اقدامت بسیار خوبی در این حوزه خواهد داشت.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال 98 نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است خاطر نشان کرد: با توجه به مدیریت خوبی که از وزیر بهداشت انتظار داریم، سال آینده سال بسیار خوبی برای حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور خواهد بود . مجلس نیز با رای بسیار بالا همدلی و همراهی خود را نشان داد. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.