آماده باش ۱۰۰ تیم بسیج جامعه پزشکی برای اعزام به مناطق سیل زده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجید احمدی گفت: بسیج جامعه پزشکی استان گلستان پس از وقوع سیلاب همراه با ستاد بحران اقدامات امداد رسانی خود را آغاز کرده است و نیروهای این سازمان در ٢ استان گلستان و مازندران به ویژه در گلستان مستقر شده اند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: اقدامات اولیه در قالب کمک رسانی به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور آغاز شده است و پس از اتمام مرحله درمان، بررسی های علمی از منظر خطر های بهداشتی به وسیله کارشناسان بهداشت و محیط بسیج جامعه پزشکی انجام می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ تیم بسیج جامعه پزشکی کشور در قالب طرح شهید رهنمون در منطقه سیلاب گلستان حاضر هستند و خدمات بهداشتی و درمانی به وسیله این تیم ها به مردم سیل زده ارائه می شود.

احمدی گفت: تیم های بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی شامل پزشک عمومی، پزشک متخصص، کارشناس بهداشت و پرستار زبده است، تیم های بسیج جامعه پزشکی استان گلستان پس از استقرار مردم سیل زده در مناطق امن خدمات با کیفیت بالا به مردم ارائه می دهند و حتی نیروهایی که به مرخصی رفته اند دوباره مشغول به کار در مناطق سیل زده شده اند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی خوبی بین نیروهای بسیج جامعه پزشکی در استان های مختلف ایجاد شده است به طوریکه تا به این لحظه بیش از ۱۲ میلیون تومان دارو و تجهیزات پزشکیاز استان یزد ، ۱۷ میلیون تومان از استان مرکزی و ۲۰ میلیون تومان از بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ به بسیج جامعه پزشکی استان گلستان تحویل و مقادیری وجه نقد به حساب بسیج جامعه پزشکی استان گلستان جهت واریز شده است.

وی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی استان قزوین و گیلان هریک ۱۰۰۰ بسته مواد غذایی و آب معدنی به استان گلستان ارسال کرده‌اند و براساس پروتکل علمی باید تلاش شود تا بحران محلی و منطقه ای به وضعیت ملی تبدیل نشود و ما باید از ظرفیت خود استان برای کمک رسانی به مردم استفاده کنیم.

احمدی افزود: ۱۰۰ تیم بسیج جامعه پزشکی تهران و دیگر استان ها در صورت اعلام نیاز آماده اعزام به مناطق سیل زده بوده و این تیم ها شامل متخصصان ارتوپد، پرستار، پزشک عمومی و متخصص هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی در پایان گفت: سازه بیمارستان صحرایی به‌وسیله بهداری سپاه منطقه شمال شرق کشور برپا و نیروهای بسیج جامعه پزشکی مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند، با کم شدن تب خدمت رسانی ما نگران این هستیم که سازمان های ذیربط با همین شدت به فعالیت شان ادامه ندهند زیرا ما این تجربه تلخ را در مورد زلزله کرمانشاه داشتیم و با فروکش شدن تب خدمت رسانی فعالیت سازمان های متولی کاهش پیدا کرد و امروز ما شاهد نارسایی های زیادی در خصوص مردم کرمانشاه هستیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.