عوامل تاثیرگذار بر فشار خون را بشناسید
به گزارش پایگاه خبری پزشان و قانون (پالنا)، بسیاری از افراد می‌دانند که رژیم غذایی سرشار از چربی، نمک و قند در کنار سبک زندگی کم‌تحرک بر میزان فشار خون تأثیر می‌گذارد. هرچند کارشناسان به دنبال آن هستند تا افراد را در مورد عادات دیگری که بر میزان فشار خون تأثیر دارند، آگاه کنند.

بنابر اعلام فاکس نیوز، به تازگی انجمن قلب آمریکا فهرستی از عادات پنهانی را منتشر کرده که بر فشار خون اثرگذار هستند:

_ داروهای بدون نسخه (OTC): افرادی که از داروهای بدون نسخه به منظور درمان دردهای جزئی مصرف می‌کنند شاهد افزایش فشار خون هستند. داروهای بدون نسخه شامل داروهای ضد التهابی از قبیل ناپروکسن و ایبوپروفنهستند که می‌توانند فشار خون را افزایش دهند. در عین حال داروهایی از قبیل استامینوفن کمتر احتمال دارد موجب بالا رفتن فشار خون شوند.

_ مصرف روزانه قهوه: کافئین به بالا رفتن فشار خون کمک می‌کند. به افراد توصیه می‌شود میزان مصرف کافئین خود را به کمتر از ۳۰۰ میلی گرم یا دو تا سه فنجان قهوه در طول روز محدود کنند تا به پیشگیری از بالا رفتن فشار خون کمک کند.

_ افزودنی‌های غذایی و مکمل‌ها: مکمل‌ها در برخی ترکیب‌های غذایی به بالا رفتن فشار خون منجر می‌شوند. تمامی مکمل‌هایی که با لیبل طبیعی فروخته می‌شوند بی خطر نیستند. به طور مثال مکمل‌های گیاهی و داروهای خانگی که حاوی شیرین بیان هستند موجب بالا رفتن فشار خون می‌شوند.

_ اشتباه در هنگام اندازه گیری فشار خون: برخی افراد دچار سندرم روپوش سفید هستند و زمانی اتفاق می‌افتد که بیمار به دلیل قرار گرفتن در محیط‌های درمانی همچون مطب پزشک، کلینیک و بیمارستان دچار اضطراب شده و فشار خون‌شان افزایش پیدا می‌کند. بررسی فشار خون در این شرایط این تلقی را ایجاد می‌کند که فشار خون بیمار بالاست. برای رفع این مشکل لازم است بیمار در خانه فشارخون خود را اندازه گرفته و آن را با عدد بدست آمده در مطب پزشک مقایسه کند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.