معدوم‌سازی بیش از ۷۲۹ هزار کیلو مواد غذایی غیربهداشتی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید انصاری روز یکشنبه درباره بازرسی‌های انجام شده بهداشت محیط در برنامه سلامت نوروزی افزود: تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی تا روز دهم فروردین، 442 هزار و 161 مورد است.

انصاری ادامه داد: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافران نوروزی طی این مدت به 129 هزار و 284 مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌های بین راهی 19 هزار و 889 مورد و کل بازرسی‌های بهدشت محیطی 591 هزار و 334 مورد بوده است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی تا روز دهم فروردین، 7 هزار و 944 مورد بوده که از این تعداد 573 مورد مربوط به مراکز و رستوران‌های بین راهی است.

وی درباره کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده تا دهم فروردین گفت: تعداد هزار و 978 مورد از این اماکن متخلف پلمب شدند که 291 مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است.

انصاری درباره استفاده بازرسان بهداشت محیط از وسایل سنجش پرتابل در بازرسی‌ها گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی 362 هزار و 194 مورد بوده است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: از آغاز برنامه سلامت نوروزی تا دهم فروردین، تعداد موارد کلرسنجی آب نیز 372 هزار مورد بوده که این امر با دقت و پیگیری در حال انجام است.

وی در پایان افزود: سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره تخلفات بهداشتی در سراسر کشور است.

به گزارش ایرنا، برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از بیستم اسفند 97 آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز 98 ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.