سند پوشش همگانی سلامت در مجمع سالیانه سازمان ملل متحد به تصویب می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن اسدی لاری صبح امروز در مراسم روز جهانی بهداشت که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ما باید خدمات مناسب و خوبی را به مردم تحت پوشش خود ارائه بدهیم و متأسفانه امروزه شرایط برای مردم مناطق سیل زده بسیار سخت است و انشاءالله برکات آن برای کل کشور باقی بماند.

 مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت ادامه داد: یک سند تحت عنوان پوشش همگانی سلامت با حضور ۱۴ کشور و ۳۰ نفر نهاده شده که قرار است در اجلاس سران کشور‌ها که در شهریور ماه در نیویورک برگزار شود، به تصویب برسد.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت باعث شد تا پوشش همگانی سلامت در کشور انجام شود و در این راستا هیچ تبعیضی نباید در زمینه ارائه خدمات بهداشتی درمان رخ بدهد.

اسدی لاری گفت: در سند سلامت که قرار است در سازمان ملل به تصویب برسد تنها بحث درمان مطرح نبوده بلکه موضوع بهداشت را به طور جدی مورد توجه خود قرار داده است.

گفتنی است در ادامه این مراسم اکبر اسلامی رئیس دانشکده بهداشت ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: باید کارهایی خوب در زمینه ارتقا سلامت مردم انجام شود و امروزه میلیون‌ها نفر از مردم دنیا هزینه‌های زیادی صرف مراقبت‌های بهداشتی می‌کنند.

اسلامی تصریح کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی باعث می‌شود تا مردم مراقبت‌های بهداشتی را از زندگی روزانه خود حذف کنند و بر اساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت دولت‌ها مکلف هستند تا ۵ درصد از سهم GMP را صرف هزینه‌های بهداشتی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: طی چند سال اخیر اقدامات موثری در زمینه بیماری‌های واگیر انجام شده است اما امروزه باید به مقوله بیماری‌های غیرواگیر توجه بیشتری شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.