رشد ۶ درصدی نزاع و درگیری در جامعه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد شجاعی با بیان اینکه مقایسه این آمار با مدت مشابه سال 96 از رشد 6 درصدی برخوردار است گفت: دراین سال 560 هزار و 524 مورد نزاع به ثبت رسیده است. 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: از این تعداد نزاع و درگیری که در سال گذشته به پزشکی قانونی در سطح کشور ارجاع شده 405 هزار و 35 مورد آن مربوط به مردان و 188 هزار و 932 مورد آن درگیری زنان بوده است. 

شجاعی گفت: تعداد معاینات سازمان پزشکی قانونی در سطح کشور نیز یک میلیون و 762 هزار و 458 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 که این تعداد یک میلیون و 666 هزار و 346 مورد بوده 5.8 درصد رشد را نشان می دهد. 

وی افزود: معاینات پزشکی قانونی که در سال گذشته در سطح کشور انجام شده یک میلیون و 178 هزار و 802 مورد آن متعلق به مردان و 583 هزار و 656 مورد آن نیز متعلق به زنان بوده است. 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود عنوان کرد: در سال گذشته 59 هزار و 587 مورد تشریح در شعبات پزشکی قانونی سراسر کشور انجام شده که به نسبت مدت مشابه سال 96 نشان از افزایش 2.1 درصدی دارد. 

شجاعی یادآور شد: در سال گذشته 28 هزار و 568 مورد معاینه مربوط به حوادث ناشی از کار در سطح کشور انجام شده که 27 هزار و 190 مورد آن مربوط به مردان و هزار و 378 مورد آن نیز مربوط به زنان بوده که مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل از آن که مجموعا 27 هزار و 751 مورد بوده رشد 2.9 درصدی را نشان می دهد. 

وی تصریح کرد: 9 هزار و 143 مورد سقط جنین در سال 97 در سطح کشور انجام شده، تعداد سقط جنین در کل کشور در سال قبل از آن ، 9 هزار و 394 مورد بوده که مقایسه آن با مدت مشابه سال 97 نشان از کاهش 2.7 درصدی سقط جنین در سال 97 دارد. 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اضافه کرد: این سازمان به دنبال تکمیل اطلاعات بانک جامع ژنتیک کشور است چون این بانک کاربردهای تخصصصی زیادی مانند تشخیص هویت سریع در مواردی مانند سوختگی جسد خواهد داشت. 

شجاعی تاکید کرد: دی ان ای افرادی که مشاغل پر خطری نظیر آتش نشانی و خبرنگاری دارند باید در بانک اطلاعات ژنتیک کشور ثبت شود تا در صورت لزوم با استفاده از آن شناسایی شوند. 

وی افزود: اغلب جرائم از سوی مجرمین سابقه دار انجام می شود، سال گذشته اطلاعات ژنتیک 50 هزار مجرم در بانک جامع ژنتیک کشور ثبت شده و این کار امسال نیز ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود اطلاعات 50 هزار نفر مجرم سابقه دار در سال 98 در این بانک ثبت شود. وجود بانک اطلاعات مجرمین می تواند پیشگیرانه نیز باشد بگونه ای که در دنیا هم این کار 30 درصد جرائم را کاهش داده است. 

 رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص انعکاس آمار خودکشی اظهار داشت: آمار خودکشی در کشور ما به نسبت سایر کشورهای دنیا پائین و براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی در سال 2015 رتبه 164 را داریم . 

شجاعی گفت: آخرین آمار فوتی های ناشی از سیلاب اخیر در کشور 76 نفر است که شیراز با 21 نفر بیشترین جان باختگان را دارد و علت فوت این افراد نیز اغلب غرق شدگی، خفگی و ریزش آوار بوده است. 

وی تاکید کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات این سازمان کمبود نیروی انسانی متخصص است، 76 درصد ردیف‌های سازمانی این نهاد بدون تصدی است که این مساله بیشترین معضل این سازمان محسوب می شود. 

به گزارش ایرنا رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پایان اپافه کرد: اخیرا مجوز استخدام 200 نفر نیرو را اخذ کرده ایم که 100 نفر آن صرفا نیروهای فنی خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.