لازمه پیشبرد اهداف طب ایرانی، تلاش روسای دانشکده‌ها و مدیران است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمود خدادوست در جلسه هماهنگی روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های طب ایرانی در سال 98، با تاکید بر ضرورت همراهی واحدهای مختلف دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پیشبرد اهداف طب ایرانی در سراسر کشور، گفت: ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت کشور و استفاده از ظرفیت‌های این مکتب غنی طبی در کنار طب رایج، در قانون برنامه ششم توسعه آورده شده است و تحقق این هدف بزرگ، هماهنگی بیشتر با دیگر معاونت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را می‌طلبد.

مشاور وزیر و سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام‌شده در وزارت بهداشت برای توسعه و نهادینه کردن طب ایرانی، افزود: خوشبختانه با تاسیس رشته طب ایرانی به عنوان یک مقطع تحصیلات تکمیلی برای پزشکان و حمایت متولیان سلامت کشور برای ایجاد دانشکده‌ها و گروه‌های طب ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، زمینه معرفی این مکتب غنی به صورت قانونمند و منطقی فراهم شده است.

وی بر تعامل بیشتر با معاونت‌های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: توسعه طب ایرانی و پیشبرد اهداف اسناد بالادستی موجود، در درجه اول همت متخصصان این حوزه را می‌طلبد تا با تلاش خود، حمایت دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور را جلب کرده و زمینه‌های لازم برای همکاری با دیگر بخش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را فراهم کنند.

در ادامه نفیسه حسینی یکتا، معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت ضمن ارائه گزارشی از بازدیدهای دوره‌ای انجام‌شده از دانشکده‌ها، گروه‌ها و ادارات طب ایرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: مقرر شده است کمیته‌های سه‌گانه آموزش، پژوهش و درمان در دفتر طب ایرانی ایجاد شده و جلسات هر کمیته به صورت ماهیانه تشکیل شود.

حسینی یکتا گفت: تهیه چک‌لیست‌های بازدید در سال جاری و برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌های لازم در اجرای برنامه‌های هر یک از این حوزه‌ها در سطح کشور، از جمله اهداف تشکیل این کمیته‌ها است.

به گزارش وب‌دا علیرضا عباسیان، معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت نیز در این نشست، با اشاره به برنامه در دست اقدام این دفتر برای تدوین هندبوک طب ایرانی، گفت: ویرایش جدید درسنامه مبتنی بر شواهد طب ایرانی نیز آغاز شده است و ارائه نظرات و همکاری متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، به تدوین هرچه بهتر این درسنامه کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه نشست هماهنگی روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه طب ایرانی دانشکده‌های طب ایرانی کشور در سال 98، چالش‌ها و مشکلات موجود در هر یک از استان‌های دارای دانشکده یا گروه طب ایرانی مورد بررسی قرار گرفت و روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های طب ایرانی حاضر در نشست، به طرح سوالات خود پرداختند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.