باید بررسی شود که آیا منابع به درستی هزینه شده است؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا اولیایی‌منش در حاشیه كنفرانس ملي بيمه سلامت؛ پوشش همگاني و مديريت منابع مالي بیان کرد: این همایش در مقطع خوب و با مشارکت بالایی برگزار شد. اکنون در مقطعی هستیم که فشارهای مالی و محدودیت منابع کشور بیشتر شده است که برای رفع آن همه باید به جمع‌بندی مشترکی در رسیدن به اهداف دست یابیم.

دبیر شورای عالی بیمه سلامت ادامه داد: در این کنفرانس تمام سخنرانی‌ها بر مبنای مطالعات تحقیقی انجام شده بود که امیدواریم از نتایج حاصل شده از پنل‌ها بتوانیم در سیاست‌گذاری‌های شورای عالی بیمه سلامت استفاده کنیم.

وی افزود: درشرایط موجود به شدت لازم است که سطح بندی توزیع منابع را بار دیگر مورد بررسی قرار دهیم که آیا منابع به درستی هزینه شده است یا خیر. همچنین یکی از بحث‌های اساسی روز نظام سلامت باید بحث چگونگی بازنگری در بسته خدمات پایه سلامت باشد.   

اولیایی منش گفت: برخی داروها باید به لیست پوشش بیمه‌ای اضافه و یا خارج شود، بازنگری بسته به این معنا نیست که داروها فقط خارج شوند بلکه به این معناست که سیر شناوری داشته باشد که برخی از خدماتی که مورد نیاز نیستند، خارج و برخی داروهای ضروری به لیست پوشش بیمه اضافه شود.  

دبیر شورای عالی بیمه سلامت اضافه کرد: شورای عالی بیمه باید بر بحث‌های مرتبط با زیرساخت‌ها در بیمه‌ها، بازنگری بسته و خرید راهبردی تاکید کند، این شورا موظف است بیمه‌های کشور را ملزم کند تا اقدامات را به بهترین شکل پیگیری و مشکلات موجود را رفع کنند.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت وی در پایان اضافه کرد: موضوعات شورای عالی بیمه سلامت با موضوعات شورای تحول در وزارت بهداشت همخوانی دارد و کارها به طور جد پیگیری می‌شود. تاکنون چندین تصمیم در حوز‌ه‌های کنترل هزینه‌های غیر‌ضروری اتخاذ شده است که باز هم باید این مسیر تا رسیدن به سمت کارآمدی و عدالت ادامه یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.