پزشکان برای دست‌یابی به استقلال و پیگیری حقوق، خودشان پیشگام شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی در مورد اظهارنظر رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی مبنی بر اینکه این سازمان به عنوان یک نهاد صنفی و مدنی استقلال داخلی و اختیار قیمت‌گذاری برای صنف خود را ندارد، گفت: آنچه مسلم است برای داشتن استقلال و پیشبرد اهداف برنامه‌های یک تشکیلات یا سازمان یا نهاد و دریافت حقوقی که دارند باید خود آنها پیشگام شوند.

وی افزود: در گام نخست باید تمام ذینفعان این مجموعه احساس مسئولیت کنند و با انتخاب گزینه‌های مدیریتی سازمان چه به صورت انتخابی و چه از حیث حاکمیتی حق و حقوقشان را استیفاء کنند که در دو مرحله قانونگذاری با تصویب قوانین مورد نیاز برای گشایش امور و پیگیری برای اجرایی کردن آنها صورت می‌گیرد.

قربانی گفت: خوشحالم که آقای دکتر ظفرقندی برای فعالیت در سمت رئیس سازمان نظام پزشکی انتخاب شد و به عنوان رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور از مجلس شهادت می‌دهم که در این دوره از انتخابات این سازمان شاهد سطح بالایی از مشارکت و فراهم کردن بستری برای اظهارنظر و احساس مسئولیت تمام اعضای خانواده حوزه سلامت بودیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اما آنچه در جلسات متعدد به صورت مکرر اعلام کردم، این است که با توجه به حرکت عظیمی که به دنبال اجرای طرح تحول سلامت در کشور ایجاد شده است، بازوی اجرای آن باید سازمان نظام پزشکی بوده و احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد، همچنین لازم است برای استیفاء حقوق جامعه پزشکی به طور جدی حضور پیدا کند.

وی اظهار کرد: مدتی است که هجمه عظیمی علیه جامعه پزشکی ایجاد شده و موضوع نپرداختن مالیات پزشکان فضای سنگینی را در مخالفت با آنها به وجود آورده است، در این شرایط چه کسی باید از حقوق آنها دفاع کند؟

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: در قانون به صراحت آمده است که سازمان نظام پزشکی مسئول تمام امور مرتبط با حرفه پزشکی از جمله تعرفه‌گذاری، ارتقای کیفیتنظام آموزشی، ارائه خدمات درمانی و ...است، بنابراین مسئولان این سازمان باید در این راستا احساس مسئولیت بیشتری کنند و برای استیفاء حقوق پزشکان وارد میدان شوند.

قربانی خاطرنشان کرد: بنده با قاطعیت اعلام می‌کنم مجلس در یک سال باقی مانده از این دوره از فعالیتهایش این آمادگی را دارد که چنانچه نیاز باشد در حمایت از جامعه پزشکی موانع قانونی را رفع کرده و قوانین موازی را حذف کند تا بتوانیم گامی در جهت احقاق حقوق شاغلان عرصه عظیم ارائه خدمات حوزه سلامت که افرادی متعهد و با ضریب هوشی بسیار بالا هستند، برداریم که قطعا نتیجه آن ارتقای کیفیت ارائه خدمات به بیماران نیز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی باید هم از حقوق ارائه‌دهندگان و هم گیرندگان خدمت در حوزه سلامت حمایت کند و این رسالت بسیار سنگینی است که کمتر سازمان عمومی غیردولتی برعهده دارد، بنابراین باید در جهت تحقق این مهم به صورت میدانی‌تر و عملیاتی‌تر با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در هم مجلس که دارای سه نماینده ناظر بر این حوزه بوده و هم دولت اقدام کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.