ارتقاء کیفی صافی دیالیز (Low Flux) در این شرکت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرزاد سالارالدینی روز شنبه در سومین روز از گرامیداشت هفته هلال احمر "12 تا 19 اردیبهشت" در خصوص اینکه در سال 98 مهم ترین برنامه و راهبرد شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور چیست؟، افزود: در سال 98 امیدواریم که بتوانیم برخی از محصولات از جمله صافی دیالیز "Low Flux" را از نظر کیفی به رغم اینکه مشکلات اقتصادی در این مسیر وجود دارد و یک مقداری در تامین مواد اولیه تولید تجهیزات پزشکی مشکل داریم، ارتقاء کیفی داده و به نتیجه برسانیم.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران ادامه داد: در این شرکت با استفاده از تکنیک های نوین مدیریت علمی دانش و سرمایه های انسانی و با بهره گیری از ماشین آلات مدرن و رعایت الزمات محیطی با اصول GMP "اصول تولید مناسب دارویی" این ارتقاء کیفی انجام خواهیم داد.

سالارالدینی گفت: از ویژگی های صافی دیالیز "Low Flux" سازگاری عالی آن با خون، قابلیت بالا در محافظت از ورود اندتوکسین به خون و محدوده وسیعی از محصول است. هم اکنون این صافی دیالیز مطابق با الزامات استاندارد (ISO8637) در حال تولید و ارتقاء کیفی است.

وی افزود: صافی های دیالیز شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران در دو نوع "Low Flux" و "High Flux" تولید می شود، این دو نوع صافی دیالیز، محصولاتی استریل، یکبار مصرف،غیر سمی، غیر تب زا و زیست سازگار هستند. 

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، دیگر محصولات تولیدی این شرکت را تولید انواع ست سرم، سرنگ 2و 5 میلی لیتر، سرنگ 10 میلی لیتر، صافی دیالیز، ست همو دیالیز، کیسه بی کربنات سدیم همودیالیز گرید، آنژیوکت، سرنگ انسولین، فیلترلکوسیت، تثبیت کننده بافت قلب (اس پایا)، میکروست، سوزن فیستولا و محلول دیالیز برشمرد.

سالاردینی در پایان تصریح کرد: هدف از تولید این محصولات راهبردی، قطع وابستگی کشور به ورود تجهیزات پزشکی یک بار مصرف به منظور جلوگیری از خروج ارز، انتقال دانش فنی تولید تجهیزات پزشکی و ایجاد اشتغال برای جوانان بوده است. 

گفتنی است صافی های دیالیز تولیدی شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران دارای فیبرهای توخالی و نیمه تراوایی است که با استفاده از پدیده انتشار (Diffusion) مواد زائد با وزن مولکولی کوچک مانند اوره و نظایر آن را از خون جدا می کند و آنها پس از عبور از میان الیاف نیمه تراوا و ورود به مایع دیالیز از بدن خارج کرده و موجب تصفیه خون می شوند.

به گزارش ایرنا 12 تا 19 اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر و صلیب سرخ گرامی داشته می شود تا با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و اجرای مفاد حقوق بین المللی بشر دوستانه از سوی کشورهای مختلف به برقراری صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر در حال حاضر در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.
همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اکنون دارای 14 مرکز درمانی فعال در 14 کشور دنیا است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.