۲۰ هزار نفر بیمار تالاسمی در کل کشور داریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مریم خوش اخلاق با اشاره به وضعیت بیماران تالاسمی در کشور، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طبق آمار ارائه‌ شده از سوی وزارت بهداشت و انجمن تالاسمی ۲۰ هزار نفر بیمار تالاسمی در کل کشور داریم که مازندران با ۲۸۰۰ و خوزستان با ۲۲۰۰ بیمار بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری را دارند.

مدیر انجمن تالاسمی خوزستان ادامه داد: زمانی اعلام می‌کردند افراد مبتلا به بیماری‌ تالاسمی ۱۵ تا ۱۶ سال بیشتر زنده نمی‌مانند اما اکنون باید بدانیم اگر این افراد خون‌گیری مناسب و داروهای خود را به درستی استفاده کنند، می‌توانند یک عمر طبیعی داشته باشند.

خوش اخلاق گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌ تالاسمی هستند که ازدواج کرده، ادامه تحصیل داده و توانسته‌اند پزشک، پرستار و مهندس شوند.

وی با اشاره به مشکلات اشتغال این بیماران در کشور، یادآور شد: در موضوع اشتغال بسیاری از ادارات و ارگان‌ها از استخدام چنین افرادی سر باز می‌زنند؛ در حالی‌ که اگر این افراد شغل مناسبی داشته باشند، ازدواج موفق‌تری نیز خواهند داشت. ای کاش مسئولان می‌دانستند که چنین افرادی باید از حق زندگی برخوردار شوند؛ چراکه این افراد فوق‌العاده باهوش هستند اما انگار از جامعه طرد شده‌اند.

به گزارش فارس، مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان در پایان با اشاره به وجود تبعیض در ارائه خدمات به بیماران تالاسمی، متذکر شد: افراد معلول امتیاز‌های زیادی دارند که بیماران تالاسمی ندارند و این نگاه ویژه مسئولان را می طلبد؛ ضمن اینکه باید بدانیم زندگی یک بیمار تالاسمی به خون و خون‌گیری بستگی دارد و مردم باید به یاد داشته باشند که عده‌ای با اهدای خون آنها می‌توانند زندگی کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.