جناب جعفرزاده! لطفا نمک به زخم ما نپاشید
پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)؛

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس: «عمده سود ناشی از اجرای طرح‌ تحول نظام سلامت، نصیب پزشکان شده است. پول‌پاشی گسترده در طرح تحول سلامت مانع خدمات‌‌رسانی جامع و مناسب به بیماران است. مزایای طرح تحول سلامت باید نصیب بیماران در دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه شود زیرا اقشار مذکور توان پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند. شکی نیست با پیشگیری از درمان می‌توان بسیاری از هزینه‌های سرسام آور درمان را با کاهش روبه‌رو کرد. نمکی، بازنگری درنحوه خدمات‌رسانی به بیماران را در اولویت حوزه سلامت و درمان قرار بدهد تا تمام جامعه بتوانند از خدمات‌درمانی منصفانه سود ببرند.»


جانا سخن از زبان ما می‌گویی... 

بارها و بارها پزشکان و کارشناسان دلسوز گفته‌اند این قدر پول‌پاشی نکنید! خیلی خوشحال شدم که از زبان یک نماینده مجلس این سخن را شنیدم.


جناب جعفر‌زاده!

چند‌ سوال و در انتها چند توضیح و یک در خواست دارم.

جنابعالی در زمان اجرایی شدن طرح تحول کجا بودید و موضع شما چه بود‌؟

چرا نمایندگان محترم مجلس در زمان اجرای طرح تحول سکوت کردند و به آن بی‌اعتنا بودند و گاها به‌به و چه‌چه می‌کردند؟

آیا لازم نبود طرح به این بزرگی با این همه هزینه روی دست ملت و فشار به بیت‌المال در یک منطقه محدود اجرا و بعد از رفع نقائص، اجرایی می‌شد؟ 

گیریم که در زمان تصویب شما را گول زدند. در زمان اجرا، نظارت مجلس کجا بود؟ چرا تذکر و استیضاح و تحقیق و تفحص از طرح صورت نگرفت؟

هیچ وقت شده از خود بپرسید میزان رضایتمندی پزشکان از طرح تحول از زمان شروع تا الان چقدر بوده و چه سیری داشته است‌؟ اگر طرح تحول اینقدر پول به جیب پزشکان واریز کرده، چرا روز‌به‌روز بر نارضایتی پزشکان افزوده می‌شود‌؟

علت مهاجرت وسیع پزشکان و روی آوردن روزافزون به کارهای غیر‌پزشکی چیست‌؟

چرا وزیر محترم استیضاح نشد؟


اگر نمی‌دانید، بدانید...

وزیر محترم که از هفت دولت آزاد بود و برای حرف مجلسی‌ها و پزشکان و کارشناسان دلسوز، پشیزی ارزش قائل نشد و یک تنه طرح را اجرایی کرد و در نهایت هم آن را به نفر بعدی سپرد و دست شما و ما و مردم را توی گل گذاشت و الان هم از دور همه را تماشا می‌کند. کار خود را کرد و بهره‌اش را هم برداشت کرد. بهره‌ای که در ظاهر، جلب نظر عوام به عنوان یک شخص جهادی و خدمتگزار بود ولی در پس ماجرا چه باشد، خدا داند.

ولی از شما می‌خواهم کلاه خود را قاضی کنید و ببینید واقعا پول طرح تحول به کجا رفته است؟

شما به عنوان نماینده منتخب مردم وظیفه دارید موشکافی کنید و بیت‌المال را برگردانید. هرچه نابجا هزینه شده و هرکس نابجا هزینه کرده را به مجلس بکشانید تا پاسخ دهد. 

ما پزشکان ضربه زیادی از طرح تحول دیده‌ایم. لطفا به زخم ما نمک نپاشید. 

درخواست ما از شما شفاف‌سازی است. برای یکبار از مسئولین بخواهید اسناد هزینه‌های طرح تحول را شفاف و در رسانه‌های عمومی منتشر کنند.


جناب جعفرزاده ایمن‌آبادی!

 شجاعت از خصلت‌های یک نماینده واقعی است. حرف کلی زدن و هجمه بی‌مورد به پزشکان و ظاهر‌سازی و عوام فریبی نتیجه‌ای ندارد و جز خسران دنیا و آخرت نصیب کسی نمی‌کند. عاقبت دروغگویان و ساده‌اندیشان و ترسوها را بنگرید و همین امروز که هنوز فرصت دارید، تا آخر این دوره نمایندگی این کار بزرگ را انجام دهید.

شفاف‌سازی هزینه‌های طرح تحول سلامت، خواست همه پزشکان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.