رفع هم‌پوشانی بیمه‌ها یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان بیمه سلامت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی روز شنبه در نشست خبری افزود: در غالب این آیین نامه، تمامی افرادی که فاقد پوشش بیمه ای هستند تحت پوشش این آیین نامه قرار می گیرند و بیمه می شوند. 

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین افراد جدیدی که برای بیمه مراجعه می کنند ابتدا ارزیابی شده و سپس نسبت به بیمه آنها اقدام می شود. 

موهبتی گفت: اکنون 40 میلیون نفر در ایران زیر پوشش بیمه سلامت هستند که 85 درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان بهره مند می شوند. همچنین 2 هزار و 400 قلم دارو زیر پوشش بیمه سلامت هستند که 53 قلم در طب سنتی است. 

وی تعداد بیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت را 70 هزار نفر اعلام کرد و گفت: پنج نوع بیماری تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تمامی خدمات ارایه شده به این بیماران به صورت رایگان است. 

رئیس هیات مدیره بیمه سلامت تصریح کرد: بیشترین جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت با 22 میلیون نفر مربوط به صندوق بیمه روستاییان و کمترین آن مربوط به بیمه ایرانیان است. در حال حاضر 44 هزار مورد ارایه دهنده خدمات از جمله مراکز درمانی، بیمارستان، آزمایشگاه و سایر موسسات در کشور با بیمه سلامت همکاری دارند.
 
موهبتی رفع هم پوشانی بیمه ها را یکی از مهمترین برنامه های سازمان بیمه سلامت دانست و گفت: در این زمینه از حدود 6 میلیون هم پوشانی بیمه ای تاکنون 2 میلیون مورد رفع شده است. مهمترین موضوع این است که هم پوشانی بیمه ای جدید نداشته باشیم که این موضوع مستمر در حال کنترل و بررسی است. اگر بخواهیم به طور قطع هیچ هم پوشانی بیمه ای در کشور ایجاد نشود باید تمامی دستگاهها پای کار باشند. 

وی از راه اندازی پایگاه بیمه شدگان درمان کشور خبر داد و افزود: برابر قانون برنامه ششم باید این پایگاه ایجاد شود که قرارداد آن منعقد شده و تمام اطلاعات بیمه شدگان در موسسه های مختلف در این پایگاه ثبت خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با راه اندازی این پایگاه دیگر شاهد هم پوشانی بیمه ها در کشور نخواهیم بود همچنین زمان ارایه خدمات در بیمارستان ها نیز کنترل خواهد شد. 

موهبتی اضافه کرد: در حال حاضر 90 درصد هزینه تعرفه های دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود. 

وی در ارتباط با طرح الکترونیکی شدن نسخه های پزشکی بیمه سلامت اظهار داشت: این طرح امسال در هر استان یک شهرستان به صورت پایلوت آغاز شده و امسال در 30 درصد شهرهای کشور اجرا خواهد شد. نسخه الکترونیکی به حذف بروکراسی کمک زیادی خواهد کرد، در هر نسخه الکترونیکی شرط جنسیت، جنس و سن افراد، انواع خدمات درمانی و سایر شناسایی شده و می توان از این طریق داروها و نسخ را کنترل کرد. 

رئیس هیات مدیره بیمه سلامت میزان بدهی های بیمه سلامت را اعلام نکرد و یادآور شد: میزان بدهی های بیمه سلامت از 14 ماه به 3.5 ماه کاهش یافته است. 

به گزارش ایرنا موهبتی در پایان گفت: با انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد، بهزیستی و زندان ها افراد فاقد بیمه، افراد مجهول الهویه و زندانیان نیز می توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.