- کارشناس اداره کل بیمه سلامت استان تهران:
عوامل برون سازمانی مهمترین عامل در رشد و توسعه خدمات بیمه الکترونیک است
کارشناس اداره کل بیمه سلامت استان تهران به شناخت عناصر اصلی موفقیت بیمه الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت براساس تحقیق انجام شده در این حوزه پرداخت.

به عبارت دیگر بیمه الکترونیکی به معنای استفاده از روشهای الکترونیکی برای کمک به مبادله خدمات بیمهای است. براساس تحقیق انجام شده به دنبال شناخت عناصر اصلی موفقیت بیمه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت مشخص شد که مهمترین عامل در رشد و توسعه خدمات بیمه الکترونیک در کشور عوامل برون سازمانی است.
فرهنگسازی، رابطه با سایر سازمانها، خواستههای بیمهشدگان ،آموزش عمومی و نقش قوانین و مقررات از ابعاد مختلف عوامل برون سازمانی محسوب میشوند و به دنبال مولفههای درون سازمانی، یکپارچگی سازمان و ویژهگیهای کارکنان و پشتیبانی سازمانی به ترتیب در ردههای بعدی قرار میگیرند.
همچنین لازم به ذکر است تاثیر مستقیم عوامل زیرساخت فناوری بر توسعه خدمات الکترونیک در سازمان بیمه سلامت تایید نمیشود اما این متغیر به صورت غیر مستقیم روی متغیر درون سازمانی و توسعه خدمات الکترونیک تاثیرگذار است.
پایان پیام/
مطالب مشابه
-
رییس انجمن پزشکان عمومی گفت: سازمانهای بیمه گر مشتاق اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده هستند و در واقع اجرای پزشکی خانواده به همراه نظام ارجاع میتواند زنجیره را کامل کند، در جایی که پزشکی خانواده در سطح یک خدمات سلامت راه اندازی شود، اما نظام ارجاع وجود نداشته باشد، این زنجیره کامل نمیشود. وقتی پزشک عمومی به عنوان دروازه بان سلامت حضور نداشته باشد، این دیگر پزشکی خانواده محسوب نمیشود.
-
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: حذف ارزیابی وسع تا پایان سال تداوم دارد و فقط افراد فاقد هرگونه بیمه سلامت امکان برخورداری از آن را دارند، البته وضعیت معیشتی مردم بر کسی پوشیده نیست بنابراین بر اساس تحقیقات و بررسیهای سازمان بیمه سلامت برای رفاه حال سایر افراد جامعه تمام راههای ورود و دریافت بیمه سلامت برای افراد متمکن و توانمند جامعه بسته شد و تنها افرادی که از قشر ضعیف یا کم توان جامعه هستند در این بیمه قرار گرفتند.
بیشتر بخوانید
بیشتر بخوانید
شبکههای اجتماعی