باید زیرساخت‌های تولید دارو در کشور تقویت شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصطفی قانعی تولید دارو در کشور را یکی از مهمترین نیازها دانست که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد و افزود: در چند سال اخیر در زمینه تولید دارو به موفقیت‌هایی دست یافتیم اما باید زیرساخت‌های تولید دارو در کشور تقویت شود.

دبیر ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد کارخانجات تولید دارو در کشور را کم توصیف کرد و یادآور شد: ایران یکی از کشورهایی است که در چند سال اخیر با وجود همه کمبودها و تحریم‌ها توانسته است موفقیت‌های قابل قبولی در زمینه تولید دارو کسب کند که تمام این موفقیت‌ها را مدیون دانشمندان و جوانان این مرز و بوم هستیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های تأمین زیرساخت تولید دارو در کشور غیر از استفاده بهینه از توان و دانش دانشمندان و جوانان، استفاده از ظرفیت صندوق نوآوری و شکوفایی است، با همکاری و حمایت این صندوق می‌توانیم ریسک تولید دارو در کشور را کم کنیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: وجود جوانان توانمند و عالم در کشور می‌تواند امید ایرانیان را به توسعه و پیشرفت در حوزه تأمین دارو افزایش دهد؛ اما این موضوع زمانی میسر می‌شود که نهادهای ذیربط از این توانایی‌ها بهره ببرند و بر روی ایده‌ها و دانش آنها سرمایه گذاری کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.