بازنگری در تعرفه‌ها و ساماندهی اقتصاد سلامت مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن گزارش ارائه شده از سوی دکتر محمد رضا ظفرقندی رییس کل نظام پزشکی به شرح ذیل است:
 
سلام وارادت خدمت دوستان وهمكاران ارجمند
گزارشي ديگر از اهم اقدامات ايام اخير تقديم مي‌كنم:

١-تشكيل جلسات تخصصي و رسيدگي به مشكلات چند انجمن علمي و نيز هيات مديره مجمع انجمنهاي علمي و همچنين حضور  و سخنراني در مراسم افتتاح كنگره‌هاي علمي از قبيل كنگره ساليانه راديولوژي و كنگره ساليانه انجمن روان تني.

٢-معتقدم يكي از مواد قانوني مهم سازمان كه سالها معطل و مغفول مانده بندب ماده ٣ شامل اختيار و وظيفه نظارت سازمان نظام پزشكي بر تبليغات مواد خوراكي، آشاميدني، دارويي و پزشكي است كه امروزه بدون كنترل صحيح در رسانه ها و صدا وسيما منعكس مي‌شود. اين يك اختيار قانوني سازمان و موجب ارتقاء صحت امور تبليغي و نيز امكان حضور موثر سازمان در اين مقوله است. در اين زمينه براي قدم اول مكاتبه با وزير فرهنگ و ارشاد و نیز رئيس صدا وسيما انجام داده و مطالبه اين حق را از طرق مختلف از جمله مكاتبه با شوراي نظارت صدا و سيما انجام داده و پيگير اين موضوع خواهم بود.

٣- تدارك، برنامه ريزي و برگزاري جلسه شوراي هماهنگي استانها در تاريخ ٩٨/٢/٥ با موضوعات تعرفه، ماليات، جمع بندي گزارشات مربوط به سيل و امدادها و... كه گزارش مبسوط ان قبلا ارائه شد.

٤-مكاتبات متعددي كه اهم انها عبارتست از: مكاتبه با رييس محترم قوه قضاييه و دادستان كل كشور در مورد ضرورت قانوني قبول بيمه مسئوليت بعنوان وثيقه قرار تامين در موارد قصور پزشكي، پاسخ مكاتبه رييس محترم سازمان تعزيرات، مكاتبه و اعتراض و پيگيري حقوقي در مورد گزارش خلاف واقع برنامه ٣٠؛٢٠ سيما در مورد تعرفه و..

٥-جلسه مهمي با اقاي مهندس ادب ومعاونين ايشان از سازمان ثبت براي توافق در مورد راهكار ثبت شناسه سازمان كه الحمدالله به نتيجه رسيد و جلسه ديگري هم با اقاي دكتر واحدي از ديوان عدالت اداري براي مشورت در امور مطروحه سازمان و تعرفه در ديوان عدالت علاوه بر جلسات كاري سازمان با معاونين محترم و هيات رئيسه محترم شورايعالي و بعضي از روساي محترم نظام پزشكي شهرها و مسئولين صندوق رفاه و حضور در جلسه شورايعالي از  اهم اقدامات اين روزها بود. 

٦- دوشنبه ٩٨/٢/١٦ براي توضيح مطالبي كه جامعه پزشكي را به چالش كشيده بود نشست خبري با خبرگزاريها ومطبوعات تشكيل شد، در مورد مباني  بحث تعرفه واقعي وتعرفه پيشنهادي سازمان و اعتراض سازمان به تعرفه اعلام شده، در مورد دروغ فرار مالياتي و منشأ آن و روشها و علت تخريب هدفدار جامعه پزشكي توضيحات لازم ارائه شد. در مورد نسخه و پرونده الكترونيك و نيز نقش انتظامي سازمان در بررسي تخلفات حرفه اي، اثر تحريمها در حوزه سلامت ....و راههاي تعامل بهتر با رسانه‌ها و مطبوعات گفتگو شد.

٧-جلسه مهمي در مورد ضرورت و راهكارهاي ساماندهي تبليغات پزشكي و  درماني وجلوگيري از تبليغات گمراه كننده و تبليغات غير قانوني و دون شأن جامعه پزشكي در بعضي رسانه ها و بخصوص در فضاي مجازي با حضور اقايان :دكتر فاضل، دكتر نوبخت، دكتر جان بابايي، دكتر عسگري، دكتر پارساپور وحجت الاسلام دكتر محقق داماد برگزار شد.

سازمان نظام پزشكي بر حسب وظيفه حفظ شان جامعه پزشكي و ضرورت حفاظت سلامت مردم ضمن جمع‌بندي نظرات، راهكار و زمانبندي اجرايي حل اين معضل را در دستور كار قرار داده و گزارش اقدامات انجام شده در اولين فرصت ارائه خواهد شد.

٨- با توجه به ضرورت حفظ و گسترش ارتباط و اعتماد جامعه پزشكي با عموم مردم راهكارهاي توليد محتوي و آموزش همگاني مسائل مبتلابه حوزه سلامت و بيماريها و راههاي پيشگيري از بروز يا پيشرفت بيماريها با زبان ساده و جاذب براي مردم در فضاي مجازي و از طريق موبايل، در جلسات متعدد بررسي و مقدمات اجرايي اين پروژه فراهم شد.

٩-جلسه مشترك مسئولين سازمان نظام پزشكي با معاونين محترم وزارت بهداشت در محل سازمان تشكيل شد. موضوع ساماندهي اقتصاد سلامت، ضرورت بازنگري در تعرفه ها، رفع مشكلات اجراي كتاب ارزشهاي نسبي، توجه به ماده  ٤٥ قانون سازمان نظام پزشكي در خصوص تفويض اختيارات ممكن به سازمان و... مورد بحث و بررسي كارشناسي قرار گرفت.

١٠-پاسخگويي به هجمه ها و برنامه هاي تخريبي رسانه ملي و پيگيري حقوقي و قانوني و شكايت به مراجع قانوني و شوراي نظارت صدا و سيما و هماهنگي با بعضي نمايندگان محترم مجلس و مراجع ذيربط در اين زمينه و تاكيد بر ضرورت منطقي و قانوني حفظ شان و منزلت جامعه پزشكي واصلاح راهبردها و برنامه هاي مرتبط با حوزه سلامت از طريق اخذ نظر سازمان نظام پزشكي مورد پيگيري قرار گرفت. هماهنگي وهمراهي همكاران جامعه پزشكي وانجمنهاي علمي و نظام پزشكي شهرستانها و شورايعالي محترم و همكاران عزيز مجمع عمومي در اين راستا مزيد اميدواري و امتنان است.

١١-حضور اينجانب به همراه معاون محترم پارلماني، جناب اقاي دكتر حبيبي در كميسيون بهداشت و درمان مجلس به منظور هماهنگي، تبادل نظر و جلب نظرات نمايندگان محترم مجلس در زمينه معضل تعرفه و مقوله ماليات ،تبليغات غير مجاز رسانه ها در امور پزشكي و دارويي، راههاي تحكيم مباني اخلاق حرفه اي وپزشكي  و ارائه برنامه هاي آينده سازمان نظام پزشكي هم از اقدامات اين روزها بود.

١٢-يكي از روزهاي خوش اين حقير هم روزهاي معدود "معمولا هفته اي يك روز " حضور در بيمارستان سينا وآموزش دستياران و فلوشيپها و دانشجويان  و سروكله زدن با انها وكار زيبا و دوست داشتني معلمي و انجام عملهاي جراحي و درمان بيماران است كه اميدوارم مورد رضايت او قرار گيرد و ذخيره اي براي روز ديگر باشد.
 
در روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان ضمن ارزوي قبولي طاعات و عبادات و خدمات ارزشمند و گران‌سنگ همكاران عزيز جامعه پزشكي، توفيق بيش از پيش وسلامت و عزت و بهروزي شما بزرگواران را از خداوند منان مسئلت ميكنم.

ارادتمند دكتر محمدرضا ظفرقندي
رئيس كل سازمان نظام پزشكي

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.