تشکیل تیم نظارت ستاد کشوری بر نحوه اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا مغیثی گفت: 53 نفر از روسای ادارات و مدیران حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به عنوان تیم نظارت ستاد کشوری بر نحوه اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون توسط دانشگاه های علوم پزشکی کشور نظارت خواهند کرد. 
 
معاون فنی دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: این نظارت ها از 18 خرداد 98 آغاز و تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت. این مدیران ناظرین سطح 4 که بالاترین سطح نظارت است خواهند بود که هر یک از آنها یک ستاد دانشگاه یک شهرستان، مرکز ارائه خدمات اعم از پایگاه سلامت و مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه بهداشت و ایستگاه های آن بخش را تحت نظارت قرار خواهند داد.
 
وی افزود: هر دانشگاه و دانشکده های زیرمجموعه به یکی از این افراد سپرده شده است. این ناظران وقتی وارد دانشگاه می شوند به صورت رندوم شهرستان مورد بازدید را انتخاب و به صورت رندوم مراکز و خانه های بهداشت را بازدید می کنند. 
 
مغیثی گفت: بازدید شامل نظارت بر تعداد نیروی انسانی، تجهیزات، داوطلبین، مهارت های لازم برای سنجش فشار خون و رضایتمندی خدمت گیرندگان است.
 
معاون فنی دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: برای آموزش این ناظران دو کارگاه یک روزه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد و 53 ناظر آموزش های لازم را برای محورهای مورد نظارت با ابزار چک لیست دریافت کردند. نظارت ها از روز بعد از عید فطر آغاز می شود و تا پایان طرح ادامه دارد.
 
وی اظهار کرد: در کنار این ناظرین سه ناظر از هر دانشگاه معین مشخص شده اند که تمام دانشگاه های تحت پوشش دانشگاه های معین را ارزیابی می کنند. همچنین یک ناظر از هر دانشگاه به عنوان رابط با ستاد معرفی شده است. تعیین نقاط قوت و کاستی ها و رفع اورژانسی کاستی ها در دستور کار ناظرین قرار دارد. هدف از این نظارت ها نیز نظارت بر حسن اجرای برنامه و انطباق وضعیت موجود و مطلوب است.
 
به گزارش وب‌دا مغیثی در پایان نظارت را قلب تپنده بسیج ملی کنترل فشار خون دانست و گفت: نظارت باعث می شود بسیج ملی در راه درست اجرا شود، انتقال پیام شفاف باشد، از راهنمایی ها و آموزش پرسنل اطمینان حاصل شود و پرسنل در محیطی امن تر فعالیت کنند. بازدیدهای ناظرین باعث ایجاد انگیزه و حفظ وحدت گروهی در بسیح ملی می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.