تعرفه‌های تصویب شده علوم آزمایشگاهی متناسب با تورم کشور نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون پورباقری اظهار کرد: امروزه یکی از موضوعات داغ مطرح در مراکز آزمایشگاهی مسئله تامین کیت‌های تشخیصی و آزمایشگاهی است، زیرا تحریم‌ها مانع از انتقال پول و خرید کیت‌های تشخیصی ویژه دستگاه‌ها می‌شود.

عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ادامه داد: متاسفانه تعرفه‌های تصویب شده برای رشته علوم آزمایشگاهی متناسب با تورم کشور نیست و جوابگوی هزینه‌های کمر شکن مراکز آزمایشگاهی و تشخیصی نخواهد بود، تعرفه خدمات آزمایشگاهی چندسالی بدون تغییر و ثابت مانده بود که امسال تعرفه‌ها تنها بین ۱۰ تا ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با افزایش هزینه‌های مراکز آزمایشگاهی به دلیل تحت پوشش قرار نگرفتن خدمات تشخیصی به وسیله صندوق‌های بیمه گر بیماران دچار آسیب جدی می‌شوند و همین مسئله سلامتی آن‌ها را به شدت تهدید می‌کند.

پورباقری گفت: برای انجام اقدامات تشخیصی با کیفیت، کیت‌ها باید متناسب دستگاه باشد تا کار اندازه‌گیری به خوبی انجام شود، معتقدم که دولت باید همکاری خود را با حوزه علوم آزمایشگاهی نسبت به گذشته بیشتر کند و در خرید دستگاه‌های جدید تشخیصی سرمایه‌گذاری کند.

عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تاکید کرد: ما نباید منتظر باشیم که همه دستگاه‌های مورد نیاز از خارج وارد شوند و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری باید اقدامات خوبی در زمینه حمایت از تولید داخل انجام دهیم، برخی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت می‌توانند بسیاری از مواد اولیه کیت‌های تشخیصی را در داخل کشور تولید کنند و ما باید به جوانان این کشور اعتماد کنیم.

وی تصریح کرد: به جز شهر تهران و مراکز استان‌ها، مناطق دوردست و کم برخوردار از دستگاه‌های به روز برای انجام اقدامات تشخیصی استفاده نمی‌کنند و این مسئله تناقضی بین ساکنان کلان شهر‌ها و مردم مناطق محروم و کم برخوردار ایجاد می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان پورباقری در پایان اضافه کرد: معتقدم که بیمه‌ها باید خدمات آزمایشگاه را تحت پوشش خود  قرار دهند تا کمترین فشار مالی بر مردم وارد شود، اگر قیمت کیت‌های تشخیصی و دستگاه‌ها افزایش پیدا کند و تعرفه‌ها متناسب با آن زیاد نشود، بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز آزمایشگاه‌ی بیشترین خسارت را متحمل می‌شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.