چه کسی اطلاعات شخصی مرا دزدیده است؟!
سوال کلیدی این است که دسترسی فله‌ای به شماره تلفن یا اطلاعات شخصی پزشکان جهت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از چه طریقی صورت می‌گیرد؟!

بیانیه سازمان نظام پزشکی در اعلام صریح اینکه به هیچ عنوان اطلاعات شخصی اعضا، از جمله شماره تلفن همراه را در اختیار هیچ نهاد و شرکتی قرار نمی دهد و نیز وعده پیگیری حقوقی قدمی لازم اما نه کافی است.

سازمان نظام پزشکی در کنار اطلاع رسانی بیانیه‌ای خود، باید در عالی‌ترین سطح و  به طور روشن اعلام‌ کند که با چه روش و تمهیداتی امر مهم حفاظت از اطلاعات شخصی اعضاء خود را انجام می‌دهد و به طور موسع‌تری اطمینان خاطر دهد، چرا که شیوه پیامک‌رسانی به افرادی که تنها نقطه اشتراکشان پزشک بودن است در کنار این حقیقت که نظام پزشکی نهادی است که به اطلاعات شخصی پزشکان دسترسی دارد سوالات و ابهامات جدی را مطرح می‌کند که روشنگری و توضیحات بیش از یک بیانیه‌ی تنها را می‌طلبد.

در گام دوم انتظار می‌رود نتیجه وعده‌ی پیگیری حقوقی این موضوع نیز به طور مرحله‌ای‌، کاملا شفاف و به عنوان یک وظیفه ذاتی به اطلاع اعضای این سازمان رسانده شود.

گروه پزشکان و قانون امیدوار و منتظر است تا ابعاد و زوایای مبهم این مساله روشن شده‌، از سوی سازمان نظام پزشکی اطلاع‌رسانی شود تا نهایتا اعضای سازمان شاهد پایان این روند مزاحمت زا باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.