وزارت بهداشت نسبت به تخصیص ارز برای عینک نیز اقدام کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی میرزاجانی درباره علل گران شدن عینک در بازار توضیح داد: متأسفانه عدسی و فریم عینک جزو اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی محسوب نشد و با ارز آزاد وارد کشور می‌‌شود. همچنین حضور دلالان و آشفتگی بازار از دیگر علل افزایش قیمت عینک به‌شمار می‌رود.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران ادامه داد: زمانی که قیمت ارز از 3400 تومان به طور صعودی به 20 هزار تومان می‌رسد شاهد افزایش چند برابری قیمت عینک خواهیم بود همچنین در حال حاضر که قیمت ارز کاهش پیدا کرده است با فروش عینک‌هایی در بازار مواجه هستیم که با دلار 20 هزار تومانی تهیه شده‌اند.

وی افزود: مانند تمام دنیا در کشور ما نیز فریم عینک باید به عنوان وسیله درمانی شناخته شود و وزارت بهداشت و تجهیزات پزشکی نسبت به تخصیص ارز برای عینک نیز اقدام کنند تا بتوانیم حداقل قیمت را برای مصرف‌کننده فراهم کنیم، وزارت بهداشت برای ساخت عینک تعرفه‌گذاری کرده است و هزینه ساخت عینک مشخص است، در صورت تخصیص ارز دولتی عینک با قیمت مناسب به دست بیماران خواهد رسید.

به گزارش فارس میرزاجانی در پایان گفت: حضور دلالان و آشفتگی بازار باعث شده که برخی از افراد به فریم و عینک به مانند سایر کالاها نگاه کنند و این دسته از کالاها را با قیمت بالاتر به فروش برسانند. اگر مقررات در وزارت بهداشت تعیین شود و نظارت دقیق صورت بگیرد با تعدیل قیمت عینک مواجه خواهیم شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.