دانشجویان تعهدی مناطق محروم از لحاظ قانونی ملزوم به گذراندن دوره تعهدی خود هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور در خصوص موضوع کاهش مدت خدمت و کاهش محدودیت ادامه تحصیل مقطع پزشکی عمومی اظهار داشت: این دانشجویان در زمان امضای تعهد خود به صورت آگاهانه رشته پزشکی را انتخاب کرده‌اند و تعهدات را با رضایت کامل پذیرفته‌اند و در حال حاضر از نظر حقوقی، شرعی و اخلاقی سرباز زدن از انجام تعهدات صحیح نیست و امکان تغییر این قانون وجود ندارد. 

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد:‌ این افراد با رتبه‌های بالا در کنار دانشجویان برتر تحصیل کرده‌اند،‌ رتبه‌های این افراد در حدنصاب قبولی در رشته‌های پزشکی نبوده است و این فرصت به آن داده شده که با قید شرط گذراندن تعهدی بالغ بر ۳ برابر مدت تحصیل در کنار دانشجویان پزشکی تحصیل کنند. 

وی افزود: هرگونه خلف وعده و غش در معامله از لحاظ قانونی مجاز نیست، اینکه افراد پس از عبور از سد کنکور و قبولی در رشته‌های پزشکی و امضای تعهدات، اکنون به این موضوع اعتراض کنند پذیرفتنی نیست، دوره خدمت سربازی این افراد در صورتی که مدت زمان خدمت سربازی را نگذرانده باشند در قالب انجام تعهد و طرح‌هایی نظیر پیام‌آور، خدمت سربازی آن‌ها محاسبه می‌شود. 

به گزارش فارس جهانپور در پایان در خصوص نحوه ادامه تحصیل این افراد گفت: براساس تعهدات، این افراد مجاز هستند پس از گذراندن مقطعی از تعهدات، نسبت به ادامه تحصیل اقدام کنند. 

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.