بازار رقابت در هجمه به پزشکان
۱. پزشکان سوگند خورده اند درمان انسانها را در اولویت قرار دهند؛ اما سوگند نخورده اند دستمزد مناسب کارشان را دریافت نکنند. در کجای سوگندنامه آمده است پزشکان نباید زندگی کنند و نباید درآمد داشته باشند؟ اگر پول بد است برای معلم برای استاد و برای روحانی هم بد است.

پایه های این حرفهای بی ربط از زمان کنکور و انتخاب رشته شروع نشد بلکه از زمانی شروع شد که  دهها ترفند برای کسب منفعت از این طفلی های با هوش که قدم در راه خدمت گذاشتند از مدارس غیر انتفاعی و  تیزهوشان و معلمین خصوصی و موسسات  کنکور و دانشگاههای بین الملل و شبانه و ... پیدا شد و داوطلبان را  با نیتهای انحرافی  به رشته پزشکی  سوق دادند همانطور که مسابقه برای پزشکی شدید است مطمئنا برای رشته هاای درون پزشکی هم زیاد است و علت آن اقتصاد معیوب است و درون پزشکی هم از بی عدالتی رنج می برد و گرنه هرکس بر اساس علاقه خود انتخاب رشته می کند. مطمئنا نمی توان اقتصاد را در هیچ رشته خدماتی نادیده گرفت. 

۲. آیا میدانید خرید دستگاههای پزشکی از سی. تی. و سونوگرافی گرفته تا ام. آی. آر. و حتی خرید سهام بیمارستانها اصلا سودآوری انچنانی ندارد و اگر در هر جای دیگر که سرمایه گزاری شود سوداورتر هست؟
آیا پزشکان هم باید سرمایه خود را در بازار کاذب ارز و سکه و دلار و بورس سرمایه گذاری کنند ؟ 

۳. "آیا میدانستید در اکثر کشورهای توسعه یافته پزشکان از بیمارستان حقوق ماهیانه میگیرند؟" 

لطفا اطلاعات خود را از سیستمهای درمانی دنیا و مخصوصا کشور های پیشرفته به روز رسانی کنید 
در ایران هم پزشکان زیادی فقط حقوق می گیرند و برخی هم در بخش خصوصی هستند و بدشان نمی آید در یک بخش و با درآمد کافی برای یک شیفت کاری کار کنند و مثل بقیه مردم زندگی کنند و به خود و خانواده خود هم برسند اما جبر روزگار و سیاست بد سلامت آنها را به کار زیاد وادار می کند. 

۴. "در ایران و در چهل سال گذشته وزیران بهداشت و اکثر معاونانشان پزشک بوده اند."
 
بفرمائید که وزیر در وزارتخانه صنعت یا تجارت یا کشاورزی اگر پزشک باشد بهتر است و بالعکس تا تضاد منافع نباشد ما که کمتر از سی درصد شاغلین مان کار متناسب با مدرک دارند این یکی هم به اون هفتاد درصد اضافه شود شاید مشکلات حل شود

۵. "وزارت بهداشت ایران به بهانه دلایل امنیتی آمار عملکرد حوزه درمان را ارایه نمی دهد."

لطفا دلیلش را از وزیر بپرسید. پزشکان در ارائه آمار چکاره اند؟

" اما شواهد حاکی از آن است که پزشکان پول پرست ایرانی رکوردار بیشترین تعداد ارجاعات کلینیکی و پاراکلینیکی و جراحیهای بی مورد هستند."

این آمار را با کدام بررسی بدست آورده اید؟ آیا این حرفها مصداق افترا نیست ؟

"آیا میدانستید قبول نداشتن جواب آزمایشات و دستور تکرار آن که در ایران عادی شده در کشورهای دیگر جرم است و پزشکی که چنین کاری کند محکوم میشود؟"

 نمی دانم هست یا نه اگر هم هست در آن کشورها همه چیز استاندارد و نظارت کافی بر عملکرد آزمایشگاهها و ... هست. 
خدا کند در این موقعیت قرار نگیرید چون یک آزمایش می تواند ملاک تصمیم گیری برای یک عمل جراحی باشد و تکرار آن می تواند شما را از یک جراحی نجات دهد و بالعکس یک عمل جراحی در زمان طلایی برای شما انجام شود.
این مورد را باید پزشک باشید تا بفهمید یا جگر گوشه تان موردی باشد که باید مورد تکرار آزمایش باشد تا بفهمید و برای اصرار به تکرار آزمایش دست بوس پزشک هم خواهید بود.

۶. "پزشکان با تشکیل سازمانی مافیایی به نام "سازمان نظام پزشکی" امتیازات و انحصاراتی را به خود اختصاص داده اند که کمتر صنفی از آن برخوردار است."

آیا سازمانهای دیگر نظامی ندارند؟ سازمان نظام مهندسی و کانون وکلا و .... می روند و برای کارگران شهرداری لابی می کنند حتما !
اتفاقا این سازمان به حساب شما مافیایی تنها سازمان صنفی با قانون مجلس است که بیش از آنکه در خدمت اعضا باشد قوانین آن به نفع بیماران است.

۷. "آیا میدانید در ایران شغل دوم اکثر پزشکان دلالی، بساز و بفروشی و واردات کالا و لوازم است؟"

شغل جایگزین بفرمایید بهتر است چون آنقدر به یمن فشارهای سیاسی اقتصادی اجتماعی بر آنها سخت گرفته شده که عطایش را به لقایش بخشیده اند.
پزشک برای طبابت نیازمند زندگی آرام و بدون دغدغه است و وقتی دائم باید درگیر حواشی باشد بهتر است طبابت نکند.

۸.  "سیستم دادرسی در جرایم پزشکی منصفانه نیست و برای مثال بیش از اینکه بیمار در کمیسیون پزشکی آشنا داشته باشد احتمالا پزشک متهم آشنا دارند."

اگر نمی دانید بدانید که تنها برای جرائم پزشکی می توان به چندین مرکز شکایت کرد و سالهای نامحدودی بعد هم امکان شکایت وجود دارد.

۹. "سالها پزشکان به ما گفتند پول کاغذی آلوده به هزاران میکروب است و بلافاصله بعد از دست زدن به آن دستهای خود را بشویید؛ آیا میدانید پزشکان تنها صنفی هستند که هنوز قبول نکرده اند در مطبها و آزمایشگاههای خود که احتمال آلودگی در آنجا بسیار زیاد است کارتخوان قرار دهند فقط برای اینکه معلوم نشود مالیات درآمدشان چقدر است؟"

 خودتان می دانید کا این اتهامی بیش نیست و سالهاست که خوش حساب ترین مودیان پزشکان هستند 
البته به لطف قوانین معیوب که بازیگر سینما را معاف از مالیات می داند و حافظ سلامت و کسی که قلب پاره شده بیمار را می دوزد برای این دوختن و این نجات از او مالیات طلب می کند.

۱۰. "فکر اینکه از طریق مجلس اجحاف جامعه پزشکی را کمرنگ کنید از سر بیرون کنید؛ زیرا اعضای کمیسیون بهداشت و درمان همگی پزشک هستند."

انتظار دارید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مهندس یا نظامی باشند ؟؟؟!!!

نمی دانم تحصیلات و تخصصتان چیست ولی پرت و پلا گویی در انتقادات شما از جامعه خدوم پزشکی موج می زند. 
عزیزم می خواهید یک چیز بگوئید و آن هم این که سیستم بهداشت و درمان به سامان نیست که کاملا با شما موافقم ولی راه آن این نیست که هزار انگ و تهمت و افترا به جامعه خدوم پزشکی بزنید. فردا اگر خدای ناکرده قلب مبارک شما ریب زد برای رفع آن به همین طبیبان رنجیده خاطر خواهد بود قاطبه پزشکان مملکت مصداق توهین های شما نیستند.

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.