داروخانه‌های اینترنتی فقط مجاز به فروش اقلام غیردارویی هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید خیری درباره فعالیت داروخانه‌های اینترنتی گفت: داروخانه‌های اینترنتی در حال حاضر جایگاه مهمی را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع با توجه به رشد تکنولوژی و اینترنت در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ادامه داد: به همین دلیل سازمان غذا و دارو به این موضوع ورود کرد و در این زمینه آئین‌نامه منسجمی را برای فعالیت این داروخانه‌ها تدوین و ابلاغ کرد، نکته قابل توجه در خصوص فعالیت این داروخانه‌ها این است که آنها محلی برای عرضه دارو نیستند، داروها باید صرفا از طریق داروخانه‌های فیزیکی و تحت نظر مسؤول فنی عرضه شوند.

وی افزود: بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو اینگونه داروخانه‌ها مجاز هستند اقلام غیردارویی نظیر تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و برخی اقلام ارتوپدی را به فروش برسانند، اینگونه داروخانه‌ها باید مسئولیت فروش هرگونه اقلام دارویی،‌بهداشتی و تجهیزات پزشکی را بر عهده بگیرند.

به گزارش فارس خیری در پایان گفت: باید توجه داشته باشیم که داروخانه اینترنتی صرفا یک وب‌سایت نیست بلکه این سایت‌ها باید متعلق به یک داروخانه‌های دایر باشند که در صورت نیاز بتوانند به افراد و بیماران مشاوره‌های لازم را ارائه داده و پاسخگوی سوالات آنها باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.