تعرفه بیماران خاص و صعب العلاج واقعی نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فاطمه هاشمی اظهار کرد: با تمهیدات انجام شده از طرف سازمان‌های ذی‌ربط، بیماران خاص با مشکل جدی رو به رو نیستند و تنها مسئله این است که انتقال ارز انجام نگرفته و کشور‌ها برخی از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی را به ما نمی‌فروشند.

رییس بنیاد امور بیماری های خاص ادامه داد: با تلاش‌های انجام گرفته، مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج به حالت بحرانی نرسیده است و امیدواریم با برنامه ریزی بهتر در زمینه ارائه خدمات بهداشت و درمانی مناسب، مشکلات این افراد به طور کامل برطرف شود.

وی افزود: وزارت بهداشت، حدود ۴ سال پیش، سند ملی بیماران اوتیسم را نوشته است، اما این سند مشکلاتی دارد که باید برطرف شود، اوتیسم جزو بیماری‌های خاص قرار گرفته است، سند ملی اوتیسم دارای مشکلاتی بوده و هنوز نهایی شده است؛ در این خصوص جلساتی با وزیر بهداشت برگزار کرده ایم و قول مساعد در زمینه رفع مشکلات باقی مانده، داده شده است.

هاشمی گفت: بسته‌های خدماتی بیماران خاص تدوین و به سراسر کشور ابلاغ شده است؛ تعرفه بیماران خاص و صعب العلاج، واقعی نیست و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده است، یک فرد دیالیزی، بابت هر دوره درمان باید ۴۰۰ هزار تومان بپردازد و خوشبختانه بیمه هزینه بیماران خاص را می‌پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رییس بنیاد امور بیماری های خاص در پایان یادآوری شد: یکی از مشکلات بیماران تالاسمی، داروی اکستریل است که این افراد با فرانشیز محدود آن را پرداخت می‌کنند و این مسئله، خلاف قانون است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.