شروع الزام نصب کارت‌خوان از جامعه پزشکی نوعی تبعیض است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، به تازگی مجلس طرحی مبنی بر الزام استفاده از جامعه پزشکی از کارت‌خوان در مطب پزشکان برای راحتی و رفاه حال مردم تصویب کرد اما این مسئله به نوعی اعتراض جامعه پزشکی را به دنبال داشته است.

نصب کارت‌خوان هیچ ارتباطی با موضوع فرار مالیاتی ندارد، اما پزشکان به این مسئله معترض هستند که چرا تبعیض در تصویب قانون انجام شود و لزوم نصب کارت‌خوان باید از صنف پزشکی شروع شود.

جواد مولایی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به آموزش اتصال کارت‌خوان به سامانه فروشگاهی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی در زمینه نصب کارت‌خوان و اتصال آن به سامانه فروشگاهی سازمان امور مالیاتی به تفاهم رسیده‌اند، اما با توجه به اینکه زیر ساخت‌های سامانه فروشگاهی و اتصال آن در سازمان مالیات فراهم شده است لذا به جامعه پزشکی تا ۱۵ شهریورماه مهلت داده‌اند تا برای اتصال کارت‌خوان خود به سامانه فروشگاهی در سازمان مالیات اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی در زمینه اتصال کارت‌خوان به سامانه فروشگاهی در نظر گرفته شده است تا پزشکان بدون هیچ مشکلی بتوانند این کار را انجام بدهند.پزشکان قانون مدار هستند، اما این که الزام نصب کارت‌خوان از جامعه پزشکی شروع شده است؛ به نوعی یک تبعیض می‌دانیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مولایی در پایان گفت: جامعه پزشکی از کارت‌خوان درمطب خود استفاده می‌کرد، اما کارت‌خوان مطبشان به سامانه فروشگاهی سازمان مالیاتی متصل نبود و امروزه با هر بار کارت کشیدن علاوه بر حساب شخصی پزشک کارت‌خوان جامعه پزشکی به سامانه فروشگاهی سازمان مالیاتی وصل می‌شود.

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.