برگزاری نشست نهایی گروه طب سوزنی سازمان جهانی بهداشت در چین
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این نشست با حضور "جانگ چی" مدیر کل دفتر طب سنتی و مکمل سازمان جهانی بهداشت و ۱۲ متخصص مطرح طب سوزنی از کشورهای کانادا، چین، استرالیا، آلمان، آمریکا، تایلند، کره جنوبی و ایران، توسط دفتر طب سنتی و مکمل سازمان جهانی بهداشت و به میزبانی دانشگاه هوبی در شهر ووهان چین برگزار شد.

امیرهومن کاظمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و نایب‌رییس فدراسیون جهانی طب سوزنی که از اعضای اصلی گروه طب سوزنی سازمان جهانی بهداشت نیز هست، در خصوص این نشست تخصصی گفت: در این نشست، استادان مدعو طب سوزنی و مقاماتی از سازمان جهانی بهداشت در جلسات فشرده چند روزه به بررسی و ویرایش چاپ قبلی کتاب راهنمای طب سوزنی این سازمان پرداخته و با ارائه اسناد و مدارک علمی و انجام بحث‌های کارشناسی، نکات و موارد جدیدی را به قوانین موجود اضافه کردند.

وی اظهار کرد: امروزه طب سوزنی به‌طور رسمی در ۱۸۳ کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش از ۱۰۰ کشور برای استفاده آن قوانین رسمی داخلی دارند، کتاب راهنمای طب سوزنی می‌تواند به ارتقای قوانین داخلی کشورها کمک کرده و به‌عنوان یک مرجع رسمی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل دفتر طب سنتی و مکمل سازمان جهانی بهداشت نیز با بیان اینکه هدف سازمان جهانی بهداشت، حمایت از توسعه علمی طب‌های مکمل علمی و اثربخش است، گفت: مطابق آمار موجود، طب سوزنی دارای بیشترین مقالات علمی و اقبال بیماران در بین طب‌های مکمل است.

به گزارش وب‌دا وی در پایان اضافه کرد: راهنمای بالینی طب سوزنی که در جلسات چند ساله تدوین شده و این آخرین جلسه ویرایش نهایی آن بود، بعد از اضافه شدن برخی نظرات دیگر، به‌زودی چاپ شده و می‌تواند در ادغام طب سوزنی در سیستم سلامت در جهت ارتقای خدمات طب فراگیر که هدف سازمان جهانی بهداشت است، کمک شایانی کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.