فساد و تخلف در حوزه دارو روند کاهشی قابل ملاحظه‌ای داشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی در خصوص بازار دارویی کشور گفت: بازار مصرف دارو در سال 97 ، برابر 23 هزار و 100 میلیارد تومان و از نظر عددی 42 میلیارد و 771 میلیون  عدد دارو بوده است.
 
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: این حجم ریالی عظیم قاعدتا برای افراد سودجو و متخلف، بازار حجیم و جذابی است، دشمنان خارجی و بعضی گروههای معاند داخلی به طور خاص اخلال در بازار دارویی و ایجاد فساد و تخلف در آن را در چهار دهه گذشته به طور مشخص هدف گیری کرده اند.
 
وی افزود: وجود فساد و تخلف در حوزه دارو قابل کتمان نیست، ولی با اطمینان می توان گفت که اولا فساد در این حوزه نسبت به حوزه های دیگر کمتر است، ثانیا روند کاهشی قابل ملاحظه با اقدامات جدی اخیر وزارت بهداشت به وجود آمده است، این روند مقابله با فساد و تخلف در کل زنجیره توزیع و فروش دارو هم به صورت پیشگیرانه و نیز جلوگیری از تخلف، فساد و برخورد قاطع با متخلفین و مفسدین با شدت بسیار بیشتر در حال انجام است.
 
حریرچی گفت: وزارت بهداشت همراه با نهادهای نظارتی دیگر، مسئولیت نظارت بر تولید و عرضه دارو در 12000 داروخانه سرپایی  و 1000 داروخانه بیمارستانی را دارد و در موضوع قاچاق و بعد از تحویل دارو به بیمار عمدتا نهادهای نظارتی دیگر، اقدامات لازم را انجام می دهند.
 
به گزارش وبدا معاون کل وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: وزارت بهداشت مطابق نامه ای که اخیرا ارسال شده است، از همکاری و اقدامات سازمانهای دیگر نظیر نیروی انتظامی، قوه قضاییه، سازمان تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا با هماهنگی با تولیت حوزه سلامت استقبال می کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.